چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

اینطور که اعضای کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر اعلام کرده‌اند خودروهای و موتورسیکلت‌های برقی تا پایان سال در خیابان‌های پایتخت به حرکت درمی‌آیند؛ البته آنها تحقق این امر را منوط به حمایت دولت و ایجاد انگیزه برای تولید و ورود این نوع وسایل حمل‌ونقل به بازار دانسته‌اند.

شورای شهر

در مورد خودروهاي هيبريدي نيز تأكيد كردند كه بايد با شركت‌هايي كه توانايي تخصصي و فني لازم براي ورود به اين حوزه را دارا هستند، مذاكره شود تا آنها يا زيرساخت‌هاي لازم را به‌وجود آورند يا راهكار ارائه كنند.احمد مسجدجامعي اما در رابطه با اين مسئله معتقد است در حوزه حمل‌ونقل شهري، بايد مدل‌هاي مختلفي را تجربه كرد تا از هم حمايت كنند؛ نه اينكه تمام تلاش را روي يك نوع واحد گذاشت. اينطور كه وي به ايسنا گفت، بخشي از اين مدل‌ها خودروهاي هيبريدي را در برمي‌گيرند. به گفته اين عضو شوراي شهر تهران اين خودروها با شرايط حمل‌ونقل در كشور ما همخواني دارند ولي خودروهاي الكترونيكي هم نوع ديگري از شبكه حمل‌ونقل هستند. وي تأكيد كرد: در اين راستا، ما حتما نمونه‌هاي مختلف را تجربه مي‌كنيم و پس از فرهنگ‌سازي و توفيقاتي كه در عمل كسب خواهيم كرد، نسبت به گسترش آن اقدام مي‌كنيم.

آنطور كه اعلام شده قرار است موتورسيكلت‌هاي برقي ابتدا به‌صورت پايلوت در منطقه 12و محدوده بازار مورد استفاده قرار بگيرند. بنابراين به‌احتمال فراوان براي اين منطقه محدوده طرح ترافيك به‌وجود مي‌آيد تا از ورود موتورسيكلت‌هاي غيربرقي جلوگيري شود. البته نكته‌اي كه هم‌اكنون بررسي مي‌شود اين است كه موتورسيكلت‌هاي برقي نسبت به موتورسيكلت‌هاي گازسوز و بنزيني قدرت كمتري دارند و در محدوده بازار افراد براي امرار معاش، حمل‌ونقل و حمل بار از موتورسيكلت استفاده مي‌كنند نه به‌صورت انفرادي! در نتيجه بايد انگيزه‌ لازم براي استفاده از موتورهاي برقي در محدوده بازار تهران ايجاد شود. از سوي ديگر نيز آمارهاي اعلام‌شده از سوي نهادهاي مختلفي چون معاونت حمل‌ونقل و پليس و توليد‌كنندگان نشان مي‌دهد تفاوت‌هاي بسيار زيادي در حد چند ميليون تومان بين موتورسيكلت‌هاي برقي و غيربرقي وجود دارد.

به همين دليل اقبال شاكري، عضو كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي شهر تهران يكي از مهم‌ترين موارد در ايجاد انگيزه براي استفاده از اين نوع موتورسيكلت‌ها را كاهش قيمت‌شان مي‌داند.احمد مسجدجامعي در مورد صحبت‌هاي مطرح شده درباره ممنوعيت تردد موتورسيكلت‌هاي بنزيني در محدوده طرح ترافيك از سال 94گفت: «روال و روند اصلي را كميسيون مربوطه تأييد مي‌كند و با شدتي كه گفته مي‌شود، كارساز نيست. اگر هم صحبت‌هايي مطرح شده باشد، براي شرايط ويژه گفته شده است و در شرايط موجود، تعيين مشي به اين صورت نه صلاح است و نه اجرايي خواهد بود.»

کد خبر 270882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha