سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

بازار تبریک و تقدیر در شورای شهر تهران داغ بود. همه اعضای شورا پیش از شروع سخنان خود ابتدا بابت عمل جراحی موفقیت آمیز رهبر معظم انقلاب و بهبود وضعیت سلامتی ایشان ابراز خوشحالی کردند.

شورا

پس از آن با توجه به برگزاري انتخابات اخير هيأت رئيسه و بازگشت دوباره مهدي چمران به‌عنوان رئيس اين شورا، ضمن تبريك به رئيس جديد از زحمات و محسنات اخلاقي احمد مسجدجامعي در دوره يكساله رياستش بر شوراي شهر تقدير و تشكر صورت گرفت. همچنين پيش از پايان جلسه از سوي تمامي اعضاي شوراي شهر هديه‌اي به رسم پاسداشت، تقديم مسجد جامعي شد. همچنين از زحمات هادي ساعي كه ظرف 7سال گذشته به‌عنوان منشي در تركيب هيأت رئيسه حضور داشت تقدير به عمل آمد. دراين جلسه مرتضي طلايي نايب‌رئيس شوراي اسلامي شهر تهران طي سخناني تأكيد كرد: «چمران و مسجدجامعي 2‌شخصيتي هستند كه اعتبار خود را از جايگاه رياست شورا به‌دست نياورده‌اند بلكه به جايگاه رياست شورا اعتبار بخشيدند.»

بنابراين گزارش، ديروز ولي‌الله شجاع پوريان، معاون اداري و اجرايي شوراي شهر در نطق پيش از دستور خود گفت: «شورا در يك‌سال گذشته نمايش خوبي از تعامل و همزيستي فكري و سياسي ميان 2 جناح اصلي رابه نمايش گذاشت.»وي اطمينان داد كه اين روند طي سال‌هاي آينده نيز تداوم يافته و مباحثه و گفت‌وگو براساس مفروضات عقلاني و كارشناسي، جاي خود را به تك صدايي بودن و خود حق پنداري خواهد داد.

شجاع‌پوريان از نقش متفاوت احمد مسجدجامعي ظرف يك سالي كه رياست شورا را برعهده داشت سخن گفت و اينكه درحوادث و رويدادهاي اين يك سال به‌عنوان وكيل مدافع مردم بدون هيچ‌گونه مصلحت‌انديشي بر احقاق حقوق شهروندان و شناسايي عوامل حوادث تأكيد داشت و ترويج روحيه عذرخواهي از مردم را به مديران توصيه كرد. وي در بخش ديگري از سخنراني خود از دخالت مديريت شهر در انتخابات هيأت‌رئيسه سخن گفت و اظهار اميدواري كرد كه پس از اين شاهد شائبه‌هايي از اين دست نباشد.

شجاع پوريان همچنين گفت: «براساس نص قانون اساسي، شورا يك نهاد ناظر و پرسشگر است و در جايگاه نمايندگي از موكلان خويش، حق خود مي‌داند در ايفاي وظيفه‌اش در هر جا كه ضرورت دارد، بپرسد و بداند.«يكي ديگر از تأكيدات شجاع پوريان اين بود كه مديران شهري بار سنگين مسئوليت اداره شهر را با تنگناهايي شديد و مطالبات فزاينده به دوش دارند و طبعا از ديدگاه‌هاي اخلاقي و انساني، اصل و صداقت و درستكاري آنان است و نبايد با هر گزارش و بهانه‌اي به آنها تاخت و با عينك بدبيني، زبان نقد نسبت به آنها تيز كرد بلكه بايد داوري‌ها براساس علم، شناخت و گزارش‌هاي به اثبات رسيده باشد.»

  • راهكاري به‌منظور افزايش امنيت اجتماعي

مرتضي طلايي، نايب‌رئيس شوراي شهرتهران با اشاره به تجربه موفق پشتيباني مديريت شهري از راهنمايي و رانندگي خواستار آن شد تا به‌منظور افزايش امنيت عمومي و اجتماعي همه دست به‌دست دهند. به گفته طلايي انتظار يكسويه از پليس براي برقراري امنيت عمومي درست نيست زيرا امكانات بخش انتظامي ما پاسخگوي نيازهاي شهر تهران نيست و از آنجايي كه مردم دغدغه امنيت در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها را دارند اگر شهرداري و پليس هماهنگي مشترك داشته باشند مي‌توانند به نتايج مثبتي برسند.

وي دراين باره پيشنهاد تشكيل كارگروهي در شوراي شهر را داد كه راهكارهاي تعامل كاربردي و عملياتي بين پليس و مديريت شهري را با هماهنگي شهرداري دنبال كنند تا با پشتيباني بيشتر از پليس تهران زمينه افزايش بيشتر امنيت شهروندان را فراهم كنيم.
يكي ديگر از پيشنهاد‌هاي مطروحه از سوي نايب‌رئيس شوراي شهرتهران فعال شدن شورا در زمينه ديپلماسي شهري بود تا به اين وسيله زمينه‌هاي همكاري بين كلانشهرهاي ديگر جهان فراهم شود.

  • نامگذاري خياباني به نام مرحوم كاتوزيان

همچنين علي صابري، ديگر عضو شوراي اسلامي شهر تهران ضمن گراميداشت خدمات مرحوم كاتوزيان، پيشنهاد داد خيابان مقابل كانون وكلا به نام دكتر كاتوزيان نامگذاري شود. غلامرضا انصاري، ديگر عضو شوراي شهر نيز با بيان اينكه دكتر كاتوزيان عمر خود را در تلاش علمي و سنگر دانشگاه صرف كرد، گفت: «ايشان يكي از شخصيت‌هايي بود كه در تدوين قانون اساسي نقش جدي داشت و حدود 45كتاب در راستاي تخصص خود تاليف كرده است.»

غلامرضا انصاري همچنين خواستار روشن شدن نحوه قرارداد فروش بازار ميوه و تره بار فرمانيه شد وگفت: «من هنوز پاسخي از سوي شهرداري درباره چرايي توافقنامه‌ا‌ي كه با قرارگاه خاتم منعقد كرده دريافت نكرده‌ام درحالي‌كه شنيده‌ها حاكي است بخشي از تفاهمنامه انجام شده است.» رحمت‌الله حافظي، رئيس كميسيون سلامت و خدمات شهري شوراي اسلامي شهر تهران نيز با اشاره به كلنگ زني مجتمع درماني، آموزشي و تحقيقاتي رويان، گفت: «شهردار تهران قبل از مصوبه شوراي شهر و براساس كدام اختيار قول دادند كه اين مجتمع را ظرف 3 سال به اتمام خواهند رساند؟» وي همچنين خواستار روشن شدن ميزان منابع مورد نياز براي اين پروژه و محل تأمين منابع شد.

حافظي به تبصره 3 قانون بودجه و قول شهردار تهران اشاره كرد كه براساس آن از اعضاي شوراي شهر براي حضور در كميته تخصيص بايد دعوت مي‌شد كه نشد. وي گفت: «2 بند از اين تبصره جاي تامل دارد زيرا براساس بند 6و 7قرار شده 300ميليارد تومان افزايش اعتبار براي پروژه شهر آفتاب درنظر گرفته شده و در پايان سال در قالب اصلاحيه اعمال شود.» حافظي خواستار توضيح دراين باره شد. مجتبي شاكري نيز با تأكيد بر نمادسازي در ميدان شهدا به بهانه روز 17شهريور، گفت:

«در ميدان شهدا و خيلي از ميادين و نقاط رخدادهاي تاريخي در شهر تهران صورت گرفته است كه بايد اين نماد‌سازي‌ را به‌درستي انجام داد.» وي با اشاره به مشكلاتي كه بر اثر بسته شدن خيابان ۱۷ شهريور براي حدود 500كسبه اين محدوده ايجاد شده از شهرداري خواست فكري كند. شاكري همچنين درخواست كرد تا عمليات اجرايي توسعه مرقد حضرت امام(ره) در سال 94به پايان برسد و تكليف مصلاي تهران نيز مشخص شود. همچنين روز گذشته 3 نفر از معاونان شهردار تهران با حضور در جلسه علني شوراي شهر به ارائه گزارشي از اقدامات صورت گرفته براي استقبال از‌ماه مهر پرداختند. اعضاي شوراي شهر نيز نظرات خود را درباره گزارش‌ها مطرح كردند. مشروح اين گزارش را فردا در همين صفحه بخوانيد.

کد خبر 271475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha