چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی دولت گفت: واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی با تصویب هیات دولت ممنوع شد.

اتومیبل

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر نوبخت پس از پایان جلسه هیات دولت افزود: واردات این خودروها نه تنها ممنوع شد بلکه اگر متروکه نیز شوند باید به کشوری که از آنجا وارد شده اند ارجاع شوند و تحت هیچ شرایطی به داخل کشور نیایند.

وی همچنین اظهار داشت: به دلیل آن که این خودروها ممنوعیت واردات داشتند، متروکه می شدند و بعد برای متروکه ها طبق ضوابط امکان فروش وجود داشت که در مصوبه امروز هیات دولت این راه هم بسته شد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: مجوزهای خاصی هم که برای واردات این خودروها وجود داشت در جلسه امروز ( 19 شهريور) به هیچ وجه مورد تایید هیات وزیران قرار نگرفت.

نوبخت خاطرنشان کرد: اگر قرار است به برخی قهرمانان و ساکنان جزایر کمک کنیم، حتما نباید به صورت اعطای مجوز خودرو باشد چرا که این مجوزها را به افراد دیگر می‌فروشند.

وی ادامه داد: پیش از این، مجوز این خودرو برای افراد خاص و ساکنان برخی از جزایر جهت تشویق و ترغیب آنها یا نوعی کمک و مساعدت صادر شده بود.

سخنگوی دولت همچنین گفت: ما به تردد این خودروها معترض هستیم چرا که با بافت فرهنگی کشور ما ناسازگار است به همین دلیل امروز در هیات وزیران واردات این خودروها ممنوع شد.

نوبخت با بیان این که این مصوبه به تاسی از بیانات رهبر معظم انقلاب است، توضیح داد: حتی برای مناطق آزاد اگر قرار است این خودروها به صورت عبور موقت باشد حتما در چهارچوب مقررات گمرکی باید انجام شود و همچنان وارد شدن این خودرو از مناطق آزاد به داخل کشور ممنوع است.

کد خبر 271552

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha