همشهری آنلاین: شرکت نایک یک روز پس از محکوم شدن اسکار پیستوریوس، قهرمان سابق پارالمپیک، به قتل غیرعمد، قرارداد خود را با این قهرمان باطل کرد.

پیستوریوس

براساس گزارش NBC، پيستوريوس، اولين قهرمان دوي جهان كه از دو پا معلول است، نامزد خود را در سال 2013 به قتل رساند، اما در دادگاه اعلام كرد به گمان اينكه سارقي وارد خانه‌اش شده‌است، به سوي نامزد خود شليك كرده‌است.

شركت نايك در 14 فوريه سال گذشته با انتشار پيامي با خانواده‌هايي كه درگير اين پرونده شده‌اند ابراز همدردي كرد و هيچ اظهارنظري درباره اين موضوع نكرد.

دادگاه در تاريخ 15 فوريه پيستوريوس را به قتل از پيش برنامه‌ريزي متهم كرد كه در نهايت اين اتهام به اثبات نرسيد. شركت نايك در همان سال و 6 روز پس از اعلام اين اتهام، قرارداد خود را با اين دونده پاراالمپيك به حالت تعليق درآورد و اكنون، تنها يك روز پس از اعلام حكم دادگاه درباره اين ورزشكار، قرارداد شركت نايك با پيستوريوس باطل اعلام شد.

پيستوريوس 13 اكتبر سال جاري براي شنيدن حكم مجازات خود به دادگاه بازخواهد‌گشت، مجازاتي كه مي‌تواند به خاطر قتل غيرعمد و شليك در يك رستوران، سال‌ها او را از ميدان‌هاي ورزشي دور نگه‌دارد.

کد خبر 271853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha