شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

عبدالله آلبوغبیش: بمباران‌های آمریکا در خاک سوریه با ادعای از بین بردن یا تضعیف گروه تروریستی داعش درحالی هم ادامه یافت که یک مقام نظامی این کشور تأکید کرد که برای بازپس‌گیری مناطق شرقی سوریه از این گروه تروریستی دست‌کم به ۱۲ تا ۱۵هزار نفر از افراد مسلح «میانه‌رو مخالف سوریه» نیاز است.

سوریه و گروهای تروریستی

اظهارات مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا دراين باره پس از آن بيان مي‌شود كه كنگره آمريكا با درخواست باراك اوباما رئيس‌جمهور براي مسلح‌سازي‌ و آموزش‌دهي 5هزار مخالف مسلح در عربستان موافقت كرده بود. اما اكنون سخن از 15هزار فرد مسلح به ميان آمده است. اظهارات آمريكايي‌ها در ميانه‌رو خواندن اين گروه‌ها درحالي مطرح مي‌شود كه تنها گروهي كه مي‌توان با تسامح اين ويژگي را از نگاه آمريكايي‌ها بدان داد، گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد است كه ضعيف‌ترين و ناتوان‌ترين گروه مسلح از نظر تسليحاتي و مالي است.

گزارش زير نگاهي به تمامي گروه‌هاي مسلحي دارد كه در سوريه فعالند و تحت نام مبارزه با حاكميت سوريه در اين كشور مي‌جنگند. گروه‌هاي مسلح فعال در سوريه رويكردهاي متفاوتي دارند. برخي از آنها را مي‌توان گروه‌هاي غيرمذهبي يا سكولار ناميد و برخي هم رويكردي افراطي يا سلفي تكفيري دارند.

 

طرح

 

کد خبر 273241

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha