همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این سازمان در مقابل دفع مگس‌های سفید در تهران تکلیفی ندارد و متولی آن سازمان حفظ نباتات و وزارت جهاد کشاورزی است.

مدتی است مگس‌های سفیدی در شهر تهران مشاهده می‌شود که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز یکشنبه در حاشیه نشست هم‌اندیشی نقاشی ایرانی و محیط زیست در آثار فاخر استاد فرشچیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این که گفته می‌شود مجلس، سازمان محیط زیست را برای مقابله با مگس‌های سفید فراخوانده، هنوز سازمان اخطاری دریافت نکرده است بلکه این اخطار را به صورت رسانه‌ای دریافت کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: مسئولیت مقابله با مگس‌های سفید بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دفع نباتات است؛ بهتر است ارتباط این مسئله را با سازمان محیط زیست مشخص کنند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: این آفتی است که مختص درختان است و وزارت کشاورزی نیز مسئول بخش کشاورزی و آفات است و ربطی به سازمان حفاظت محیط زیست ندارد.

وی گفت: همواره وزارت کشاورزی مسئول مقابله با آفات در بخش کشاورزی است.

ابتکار گفت: چند سالی است شهرداری تهران با برنامه‌ریزی خوبی که انجام داده میزان مصرف سموم شیمیایی را کاهش داده است، اکنون نیز مقابله با این آفت متولی خاص خودش را دارد و آن‌ها باید راه‌های مقابله با آن را مشخص کنند.

ابتکار گفت: ممکن است اداره کل محیط زیست شهر تهران گزارشی در این مورد تهیه کند اما سازمان محیط زیست موضوعات جدی‌تری را در دستور کار دارد.

کد خبر 273396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha