همشهری‌آنلاین: سازمان ملل اعلام کرد حدود ۳۰۰ هزار نفر در اوکراین بی‌خانمان شده‌اند و بیش از پنج میلیون نفر در مناطق درگیر این کشور به سر می‌برند.

ukraine refugees

استفان دوجاریک ،سخنگوی سازمان ملل متحد با اعلام اين خبر،به نقل از اطلاعات دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد افزود: نیازهای انسانی در مناطق تحت کنترل گروه‌های مسلح بسیار قابل توجه است و تدارکات سازمان‌های محلی و گروه‌های صلیب سرخ به شدت کاهش یافته و به مقدار بسیار اندک محدود شده‌است.

دوجاريك تاکید کرد :کمبودهای جدی در اقلامی نظیر البسه زمستانی ، کفش ، دارو و مواد غذایی وجود دارد و حتی در برخی مناطق شرق اوکراین امکان دسترسی به آب آشامیدنی نیست.

او گفت :دفتر کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد روز جمعه گزارشی را درباره اوضاع اوکراین در ژنو ، سوئیس منتشر خواهد کرد که در‌خصوص وضعیت این کشور در دوره زمانی 27 مرداد تا 25 شهريور است.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری شین هوا از سازمان ملل متحد ، درگیری‌های نظامی بین نیروهای دولتی اوکراین و شبه‌نظامیان استقلال‌طلب طرفدار روسيه که مارس گذشته در بخش‌های شرقی اوکراین آغاز شد تاکنون دست کم دو هزار و 600 کشته و حدود 300 هزار بی خانمان بر جا گذاشته است.

در این میان دونتسک و لوهانسک بدترین وضعیت را در اوکراین دارند و تقریبا 94 درصد غیرنظامیان آنها بی‌خانمان شده‌اند.

کد خبر 273531

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha