همشهری آنلاین: پیام بویری، فرنگی‌کار جوان وزن ۷۵ کیلوگرم کشورمان با شایستگی راهی دیدار رده‌بندی شد و افشین بیابانگرد در وزن ۶۶ کیلوگرم به گروه شانس مجدد رفت.

Inceon Logo

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در وزن 75 کیلوگرم پیام بویری، نايب قهرمان جوانان جهان در نخستين تجربه حضور در چنين رقابت‌هاي سطح بالايي در رده سني بزرگسالان، در دور اول مقابل نوربک خاشیمبیکوف از ازبکستان در يك كشتي زيبا و ديدني با نتيجه 9 بر 5 به برتري دست يافت و در دور دوم مقابل سینگ گورپرت از هند نفر هفتم رقابت‌هاي جهاني ازبكستان با نتيجه 7 بر 2 به برتري دست يافت و راهي مرحله نيمه نهايي شد.

بويري در اين مرحله مقابل تاكاهيرو كاناكوبو از ژاپن، دارنده دو مدال نقره آسيا در سال‌هاي 2012 و 2014 در حالي كه مبارزه پاياپايي را با حريف خود داشت، به دليل اخطار دوم يك امتياز از دست داد و با نتيجه يك بر يك نتيجه را واگذار كرد. داوران در يك دقيقه پاياني با قطع كردن مداوم كشتي به حريف ژاپني اخطار ندادند تا اين جوان شايسته خوزستاني راهي ديدار رده‌بندي شود. در اين وزن كاناكوبو از ژاپن و كيم هيو وون از كره جنوبي، قهرمان المپيك فيناليست شدند.

در وزن 66 کیلوگرم افشین بیابانگرد در دور نخست مقابل روسلان تساریف از قرقیزستان، قهرمان آسيا با اقتدار با نتيجه 8 بر 0 در كمتر از 5 دقيقه به پيروزي رسيد و در دور بعد مقابل هان سو ریو، قهرمان جهان از کره جنوبی در يك مبارزه نزديك كه با چاشني داوري يك طرفه نيز همراه بود، با نتيجه 3 بر 0 شكست خورد و با توجه به حضور حريفش در ديدار فينال، راهي گروه شانس مجدد شد.

بيابانگرد در اين مرحله ابتدا به مصاف پان ژنگ از چين، قهرمان آسيا مي‌رود و در صورت برتري براي كسب مدال برنز با المراد تسمراداف از ازبكستان، دارنده مدال برنز جهان مصاف مي‌دهد.

بيابانگرد پس از كسب مدال برنز رقابت‌هاي جهاني در وزن 71 كيلوگرم، در آخرين روزها جايگزين اميد نوروزي شد و براي حضور در اين رقابت‌ها كيلوهاي زيادي را كم كرده است.

کد خبر 273637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha