همشهری آنلاین: ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد اگر توافقنامه آتش بسی که در مینسک امضا شده است رعایت شود، واشنگتن حاضر است بخشی از تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را لغو کند.

شرط آمریکا برای لغو بخشی از تحریم های روسیه

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری ریانووستی از واشنگتن، نولاند گفت: « اگر توافقنامه مینسک به طور کامل اجرا شود، ما این امکان را خواهیم داشت تا برخی از تحریم ها را لغو کنیم. تصمیم گیری با روسیه است که این توافقنامه را رعایت کند یا خیر.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با تکرار اینکه اوکراین توافقنامه آتش بس را رعایت می کند گفت :« اوکراین به تعهدات خود در چارچوب توافقنامه مینسک که پنجم سپتامبر حاصل شد، به طور کامل عمل می کند- این کشور قانون عفو عمومی را تصویب کرد و با روسیه در زمینه مفاد این توافقنامه همکاری می کند.»

درگیری ها در اوکراین موجب وخامت روابط روسیه و غرب شده است. سیاستمداران و رسانه های غربی روسیه را به حمایت از جدایی طلبان شرق اوکراین متهم کرده اند. اما روسیه بارها این اتهامات را رد کرده است.

با وجود این، روسیه نقش مهمی در فرونشاندن این بحران ایفا کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه طرح صلحی را برای حل و فصل درگیری های شرق اوکراین پیشنهاد کرد. دو روز پس از ارائه این طرح، کیف و مناطق شرق اوکراین پنجم سپتامبر در مینسک، پایتخت بلاروس یک توافقنامه آتش بس امضا کردند.

کد خبر 273807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha