همشهری آنلاین: رییس فراکسیون تاریخ مجلس شورای اسلامی گفت سمپوزیوم مجسمه سازی تهران می‌تواند فرصتی برای جذب گردشگران خارجی باشد.

سمپوزیوم

تبلیغات منفی جهانی در خصوص ایران برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی می‌تواند فرصتی برای نمایش تاریخ پربار ایرانیان و تغییر رویکرد مجامع بین المللی نسبت به کشورمان باشد.

به گزارش ستاد خبری ششمین سمپوزیوم مجسمه سازی تهران؛ جواد هروی، رییس فراکسیون تاریخ مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری سمپوزیوم مجسمه سازی در تهران گفت: برگزاری این سمپوزیوم در تهران با حضور مهمانان و مجسمه سازان خارجی هم ازنظر جذب توریست و هم از نگاه نمایش چهره فرهنگی و هنر دوست ایران و ایرانیان به دنیا حائز اهمیت است.

هروی هم چنین تصریح کرد: ضمن این که این اقدام شهرداری تهران در برگزاری این سمپوزویم مقبول است، انتظار می رود این دست از برنامه ها تنها به تهران محدود نشود و در شهرستان‌های مختلف این فرصت برای علاقه مندان به هنر های تجسمی ایجاد شود.

وی ادامه داد: متاسفانه تمرکز فعالیت‌های هنری در تهران است در حالی که شهرستان های کشور ما مملو از مردم هنر دوست و استعدادهای هنری مختلف است که باید مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

رییس فراکسیون تاریخ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت جذب گردشگری خارجی در شرایط فعلی از طریق کانال‌های هنری گفت: زبان مشترک مردم دنیا هنر است و در شرایط فعلی بین‌المللی ایران با توجه به تبلیغات منفی که در مورد کشور ما انجام می شود این دست از برنامه‌های می تواند فرصتی برای نمایش تاریخ پربار ایرانیان باشد و رویکرد مجامع بین‌المللی را نسبت به کشور ما تا حد زیادی مورد واقع بینی قرار دهد.

نماینده مردم قائنات و زیر کوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:با توجه به این که سال جاری از جانب مقام معظم رهبری ، سال فرهنگ و اقتصاد نامیده شده است از این نظر توجه به برگزاری نمایشگاه‌ها و سمپوزیوم‌های هنری به خصوص در زمینه هنرهای تجسمی که همواره مورد بی توجهی و کم لطفی است، برگزاری این رویداد هنری اقدامی مناسب و در خور تقدیر است.

ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران (سنگ) به همت سازمان زیباسازی شهر تهران از23شهریور تا 15 مهر ماه در پارکینگ باز برج میلاد برگزار می‌شود.

کد خبر 274068

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha