درصورت ابلاغ مصوبه شورای‌عالی استاندارد طی چند روز آینده، سازمان ملی استاندارد متولی بررسی کیفیت بنزین وارداتی و تولید داخل می‌شود.

كاهش ميزان آلودگي هوا موجب فروكش كردن مناقشه سهم كيفيت بنزين در آلايندگي هواي كلانشهرها شده است اما درحالي‌كه براساس تفاهمنامه سال‌84 و قانون بودجه‌91 نظارت سازمان استاندارد بر كيفيت بنزين قطع شده بود، اكنون مسئولان اين سازمان اعلام مي‌كنند كه دولت به اين جمع‌بندي رسيده تا سازمان مذكور متولي نظارت بر كيفيت بنزين باشد.

رئيس سازمان ملي استاندارد بازگشت اين سازمان به بررسي كيفيت بنزين وارداتي و توليد داخلي را در گرو مصوبه شوراي‌عالي استاندارد قلمداد و اعلام كرد، به محض دريافت اين مصوبه ۱۰۰ درصد كيفيت بنزين‌هاي وارداتي و درصورت ايجاد نگراني كيفيت بنزين داخلي نيز توسط سازمان مورد بررسي قرار خواهد گرفت. در اين چارچوب آزمايشگاه تست بنزين هرمزگان نيز در هفته استاندارد به بهره‌برداري مي‌رسد.

  • عقب نشيني چندباره از استاندارد‌هاي خودرويي

پيروز‌بخت همچنين مصوبه نصب كپسول آتش‌نشاني را فاقد كار كارشناسي مناسب قلمداد كرد و افزود: در حال بررسي اين مصوبه هستيم چراكه در جلسات با وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شده كه هنوز كپسول‌هاي آتش‌نشاني و پودرهاي مورد نياز آن به حد لازم در كشور وجود ندارد. به‌گفته وي قرار است تصميم‌گيري ‌شود كه آيا اين مصوبه لغو يا ابقاي آن با زمان بيشتري اجرايي شود اما تا آن زمان شماره‌گذاري خودروها متوقف است.

کد خبر 274244

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha