همشهری آنلاین: نخستین بیمارستان تخصصی و شبانه‌روزی دامپزشکی در استان هرمزگان با هدف توسعه گردشگری سلامت در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

به گزارش ايرنا، "ضیا بارچی پور" سه‌شنبه در مورد این مرکز تخصصی و امکانات آن اظهار داشت: این مرکز در شرایط فعلی با چهار دکتر دامپزشک و دو کارشناس علوم آزمایشگاهی فعالیت خود را آغاز کرده است و تمامی بخش‌های تخصصی مورد نیاز در یک بیمارستان را دارا است.

وی افزود: جراحی تخصصی، سونوگرافی، رادیولوژی، ریکاوری، آی سی یو، اورژانس، آزمایشگاه، داروخانه، دندانپزشکی از بخش‌های مختلف این بیمارستان است که خدمات تخصصی و پزشکی را به انواع مختلف حیوانات اعم از وحشی و غیر وحشی ارائه می‌دهد.

وی به بیان این که پذیرش حیوانات بیمار به صورت رسمی آغاز شده، افزود: این بیمارستان در سه طبقه در فضایی به وسعت 270 متر و با اعتباری معادل 300 میلیون تومان توسط بخش خصوصی احداث شده است.

بارچی پور درمورد توسعه فعالیت این بیمارستان در راستای توسعه توریسم سلامت گفت: تلاش ما این است که با حضور پزشکان مجرب کشور جراحی‌های تخصصی موردنیاز در جزیره و همچنین نقاط دیگر را انجام دهیم و بتوانیم با ارایه خدمات متنوع، این مجموعه را به مقصد گردشگری سلامت حیوانات درمنطقه تبدیل کنیم..

وی اضافه کرد: هدف ما این است تا بتوانیم با خرید دستگاه‌های ام ار آی، سی تی اسکن و تجهیز مرکز به دستگاه‌های پیشرفته یک مرکز بین‌المللی دامپزشکی نیز احداث کنیم.

بارچی پور راه‌اندازی این مرکز را به دلیل پایین بودن هزینه درمان نسبت به سایر کشورها به نفع مراجعان دانست و گفت: به عنوان نمونه هزینه درمان یک جراحی در خارج کشور 10 هزار دلار است اما در این مرکز با یک سوم قیمت انجام می‌شود.

این پزشک متخصص در مورد پذیرش انواع حیوانات گفت: این مرکز آمادگی پذیرش هرگونه حیوان اعم از وحشی و غیروحشی و توانایی درمان بیماری مختلف مشترک و غیرمشترک را دارد.

وی در مورد درمان حیوانات بزرگ در مرکز گفت: برای درمان این نوع حیوانات کادر پزشکی به محل اعزام می‌شود و تمامی فعالیت‌های درمانی مورد نیاز را در همان محل انجام خواهد شد.

رئیس بیمارستان دامپزشکی کیش ویزیت حیوانات اهلی را 300 وحیوانات غیراهلی را 400 هزار ریال عنوان کرد.

عرضه انواع مواد خوراکی و کالاهای مورد نیاز حیوانات با قیمتی پایین‌تر از سایر شهرهای کشور از خدمات دیگر این مرکز به شمار می‌رود.

بیمارستان تخصصی و شبانه ورزی دامپزشکی کیش با حضور علی جیرفتی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، سیروس عیدی‌پور معاون توسعه مدیریت این سازمان، دکتر سیفی رییس دامپزشکی و جمعی از مدیران و مسئولان راه‌اندازی شد.

کد خبر 274296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha