عیدی مدیریت شهری به مردم پایتخت پلی به طول ۲۷۰متر در زیباترین نقطه بزرگراهی در دل اراضی عباس‌آباد بود.

پارک طالقانی-پل طبیعت


شهردار تهران در مراسم بهره‌برداري از پل طبيعت كه با حضور جمع گسترده‌اي از مردم پايتخت و مديران شهري برگزار شد، از تدابير رهبر معظم انقلاب در اختصاص پهنه 560هكتاري اراضي عباس‌آباد تشكر و قدرداني كرد و نويد بهره‌برداري از 2پروژه بزرگ تالار بزرگ شهر و سراي قرآن در دوران مديريتش در شهر تهران را داد.

محمدباقر قاليباف، شهردار تهران در اين مراسم ضمن تقدير از كارگران، مهندسان و مشاوران دست اندركار احداث اين پل، گفت: در احداث اين پل 2نسل حضور داشتند. نسلي كه در زمان دفاع‌مقدس 25ساله و 30ساله بودند و پل‌هاي كارون و اروندشير را احداث كردند. نسل دوم نيز فارغ‌التحصيلان 25-24ساله‌اي كه در كنار نسل دوران دفاع‌مقدس مشغول به فعاليت هستند و از تجارب آنها بهره مي‌برند. شهردار تهران متوسط سني مهندسان و سازندگان پل صدر را حدود 30تا 32سال عنوان كرد و گفت: اين پل هم كه يك سازه منحصربه‌فرد و بزرگ‌ترين پل پياده در كشور به شمار مي‌رود، از سوي جوانان و با زيبايي طراحي شده است.
به گفته شهردار تهران، در آينده نه چندان دور تالار بزرگ شهر و موزه جواهرات كشور در بخش فرهنگي و علمي مجموعه اراضي عباس آباد احداث خواهد شد.

قاليباف كاربري بخش غربي اراضي عباس آباد را مربوط به جنبه تفريحي و پارك‌هاي متعدد اين مجموعه عنوان كرد و گفت: البته 3- 2ساختمان اداري در اين بخش احداث شده است و يكي از آرزوهاي ما اين بود كه‌اي كاش همين 3- 2ساختمان هم در اين مجموعه تپه‌هاي عباس آباد ايجاد نمي‌شد. وي افزود: من به سهم خودم به‌عنوان يك خدمتگزار در شهرداري تهران و به‌عنوان يك شهروند اين تشكر را از شخص رهبر معظم انقلاب دارم؛ اگر عنايت ويژه و دستور صريح ايشان مبني بر جلوگيري از هرگونه احداث ساختمان‌هاي اداري در تپه‌هاي عباس آباد نبود، شايد امروز ديگر شهروندان شاهد چنين فضاي باز، مفرح و بانشاطي در تپه‌هاي عباس‌آباد نبودند.

شهردار تهران در مراسم افتتاح پل طبيعت يادآور شد: با توجه و عنايت رهبر معظم انقلاب و تلاشي كه در مجموعه شهرداري براي در اولويت قرار دادن كاربري تفرجي تپه‌هاي عباس‌آباد صورت گرفت، امروز شاهد اين هستيم كه در روزهاي تعطيلي و غيرتعطيلي شهروندان در شمال، جنوب، شرق و غرب اينجا بتوانند يك روز خود را به‌طور كامل براي مسائل مذهبي، تفريحي، اوقات فراغت بگذارند؛ به‌طوري كه بتوانند روز خود را با توجه به مسائل اسلامي، فرهنگي، تاريخ و تمدن اين كشور در تپه‌هاي عباس‌آباد سپري كنند.

به گفته قاليباف تمامي بخش‌هاي مجموعه تپه‌هاي عباس‌آباد بهره‌برداري شده يا در مراحل پاياني كار خود قرار دارند و در اين ميان تنها 2مجموعه باقي مانده است كه مكان‌يابي و طراحي آنها نيز تمام‌شده و بايد كار اجرايي اين دو مجموعه آغاز شود. وي در تشريح اين دو پروژه، گفت: يكي از اين مجموعه‌ها تالار بزرگ شهر است چرا كه ما در شهر تهران نيازمند يك تالار بزرگ هستيم و به اين منظور از مشاوران بزرگ دنيا نيز استفاده كرده‌ايم. بدين‌ترتيب طراحي تالار بزرگ شهر انجام شده و اميدوارم بتوانيم اجراي اين طرح را در آينده نزديك آغاز كنيم. شهردار تهران افزود: دومين مجموعه باقيمانده نيز سراي قرآن است كه يك مجموعه بزرگ قرآني شامل بخش‌هاي آموزش، دانشكده علوم و معارف قرآني، موزه بزرگ قرآني و سالن بسيار مناسبي براي مراسم‌ها و مسابقات قرآني است. وي افزود: با افتتاح پل طبيعت، اتصال مجموعه تپه‌هاي عباس آباد برقرار شده است. البته اتصال پارك نوروز به بوستان آب و آتش با يك پل برقرار شده بود و هم‌اكنون نيز پل طبيعت بخش شرقي و غربي اين مجموعه را به هم متصل مي‌كند؛ علاوه بر اين پل ديگري نيز از روي بزرگراه شهيد همت عبور كرده و بخش شمالي و جنوبي تپه‌هاي عباس آباد را به مصلاي امام خميني (ره) وصل مي‌كند. همچنين يك فضاي بزرگ پاركي در آن محدوده احداث مي‌شود. شهردار تهران عنوان داشت: بايد از رهبر معظم انقلاب تشكر كنيم كه اخيرا با دستور مستقيم ايشان اين زمين‌ها براي احداث پارك 80هكتاري در اختيار قرار گرفت؛ به اين ترتيب با عبور از اتوبان شهيد حكيم وارد مصلاي تهران مي‌شويم و اتصال بزرگراهي و پياده‌راهي هم براي اين مجموعه برقرار شده است.

قاليباف همچنين در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تبريك عيد سعيد غدير خم، ابراز داشت: عيد غدير عيدي است كه خداوند تبارك و تعالي نعمتش را بر مردم تكميل كرد؛ عيد غدير عيد تكميل نعمت و دين بود و شبي است كه خداوند بزرگ مسير تداوم دين را از مسير ولايت به بشريت نشان داد. از اينكه در چنين شبي شاهد افتتاح يكي از پروژه‌هاي خوب شهر در يك مركز فرهنگي، مذهبي و تفريحي هستيم خداوند را شاكريم.

عباس‌آباد، مهم‌ترين تفرجگاه فرهنگي، تفريحي و مذهبي تهران

شهردار تهران تصريح كرد: پل طبيعت از نظر موقعيت جغرافيايي، 2بخش مجموعه تپه‌هاي عباس‌آباد را به يكديگر متصل مي‌كند و زيباترين چشم‌انداز را به شهر دارد. همچنين پل طبيعت ظرفيت بيش از 10هزار نفر را براي عبور و مرور دارد و در آن شمال و جنوب شهر با بهترين چشم‌انداز قابل ديدن است. به اين ترتيب خود پل، منهاي زيبايي و طراحي آن حالت تفرجگاهي دارد. به گفته شهردار تهران براساس طرح تفصيلي هيچ احداث جديدي در اراضي عباس‌آباد صورت نمي‌گيرد و اين‌ فضاي 500هكتاري، مهم‌ترين تفرجگاه فرهنگي، تفريحي و مذهبي شهر خواهد شد. شهردار تهران در پاسخ به سؤالي درباره علت تأخير در بهره‌برداري اين پروژه، گفت: پروژه پل طبيعت به جهت فني به حدي پيچيده بود كه حتما بايد دقت مي‌كرديم چرا كه ما هميشه در پروژه‌هايمان دقت، سرعت و صحت را مدنظر قرار داده‌ايم.

قاليباف همچنين گفت: اين پل بعضي از آلياژهاي خاص را نياز داشت اما بيشتر دقت در ساخت از ما زمان برد. به اضافه اينكه اتوبان مدرس مركز رفت‌وآمد بود و بايد ايمني را به‌گونه‌اي برقرار مي‌كرديم تا ترافيك و عبور و مرور نيز قطع نشود.قاليباف در پاسخ به سؤال ديگري درباره پروژه‌هاي آتي شهرداري تهران، عنوان كرد: تنها پروژه عمراني كه از طرح جامع باقي مانده است ادامه اتوبان شهيد صياد شيرازي به ميدان آزادگان است كه كار طراحي و اجراي آن را انجام مي‌دهيم. همچنين تكميل رينگ شرقي در اتوبان شهيد شوشتري و رينگ غربي در ادامه اتوبان شهيد حكيم تا جاده قديم و جاده مخصوص كرج در دست انجام است. وي در پاسخ به سؤالي درباره سرنوشت طرح تهران سراي قرآن نيز تأكيد كرد: هم‌اكنون طراحي اين پروژه آماده شده و اميدوارم در روزهاي آينده كار اجرايي اين پروژه راه بيفتد و در همين دوره شاهد اتمام اين پروژه مهم در شهر باشيم.

 

کد خبر 274734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha