مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه تهران و جشنواره گلهای پاییزی از ۲۸ مهرماه تا جمعه دوم آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی‌محمد مختاری در نشست خبری ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه تهران اظهارکرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران به منظور جلب مشارکت شهروندان اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های فصلی گل و گیاه برای همگرایی بیشتر بین مدیریت شهری و دست اندرکاران توسعه و گسترش فضای سبز و تولید کنندگان گل و گیاه و صنایع وابسته کند تا جایگاه گل و گیاه در زندگی شهری تقویت شود و فرهنگ گلدوستی و گیاه پروری نیز در میان شهروندان نهادینه شود.

وی در خصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه اظهارکرد: آشنایی بیشتر علاقه‌مندان با گونه‌های متنوع زیستی،‌ حمایت از تولید کنندگان داخلی، تشویق، ترغیب و ایجاد رقابت سالم جهت ارتقای کمی و کیفی تولید و فراهم کردن امکانات مناسب جهت استفاده از تجربیات کارشناسان و صاحبنظران از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مختاری با بیان اینکه تنها در روز پایانی برگزاری نمایشگاه یعنی روز جمعه دوم آبان ماه امکان خرید اقلام گیاهی و کالاهای مرتبط با صنعت گل و گیاه فراهم است گفت: تولید کنندگان گل‌های شاخه بریده، گیاهان آپارتمانی و گیاهان فضای باز همچنین دست اندرکاران و تولید کنندگان ملزومات و نهاده‌های کشاورزی و ابزار آلات باغبانی در این نمایشگاه به ارائه محصولات خود می‌پردازند.

مختاری با بیان این که ما در سطح شهر 75 مرکز مشاوره گل و گیاه داریم ادامه داد: به دستور قالیباف قصد داریم تعداد آنها را به 123 کلینیک برسانیم تا در هر ناحیه دست کم یک مرکز داشته باشیم، همچنین در این سال ها تعدادی مزرعه‌ نمونه در بیش از 100 پارک فرامنطقه‌ای ایجاد کرده‌ایم که فضاهای 30 تا 40 متری به عنوان مزرعه‌های خصوصی در اختیار علاقمندان به ویژه بازنشستگان و خانم‌های خانه‌دار برای کاشت صیفی‌جات قرار می‌گیرد و می‌توانند محصولات را به رایگان برداشت کنند.

مدیر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اظهار کرد: دو کار مهم در زمینه توسعه فضای سبز امسال در دستور کار ما قرار دارد اول ساماندهی خیابان ولیعصر و کاشت درختان چنار با بن بالا بین 15 تا 20 سال در نقاطی که درختان از بین رفته مد نظر است که در فاز نخست آن هزار اصله درخت چنار غرس می‌شود در دو سال گذشته 3 هزار اصل درخت در ولیعصر کاشته‌ایم این درختان از نهالستان‌های اطراف تهران مثل ورامین، محلات و کرج انتخاب می‌شوند، به گونه‌های چنار از نظر سلامت و محیط بن توسط کارشناسان شناسایی بسته‌بندی و منتقل می‌شوند.

مدیر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری همچنین افزود:‌ ضوابط اجرایی طرح تفضیلی درباره خیابان ولیعصر از سوی معاونت شهرداری به مناطق یک و 3 ، 6 و 11 که در مسیر خیابان ولی‌عصر قرار دارند ابلاغ شده و به منظور آزادسازی فضا برای تردد و تجمع عابر پیاده و همچنین حفظ حریم درختان و کاهش صدمه به آنها، عقب نشینی توده ساختمان‌ها بر خیابان به عمق 3 متر الزامی شده است.

وی افزود: علاوه بر این ما شناسنامه‌دار کردن همه درختان خیابان‌های اصلی تهران را به عنوان امری مهم در دستور کار قرار داده ایم و این کار را از خیابان ولیعصر شروع کرده‌ایم.

مختاری درباره کاشت درختان کبوده یا تبریزی در سطح شهر گفت: این درخت، درخت شهری نیست و وقتی به سن بهره‌وری می‌رسد از چوب آن استفاده می‌شود؛ اما ما در مناطق به عنوان بادشکن استفاده می‌کنیم و با این همه، در سطح شهر درختان بومی و ساختار با اقلیم تهران استفاده می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در ادامه با اشاره به بحران آب عنوان کرد: در این راستا از گیاهانی که پوشش بالایی دارند استفاده می‌شود. همچنین برای آبیاری حتما از پساب استفاده می‌کنیم و شرکت آبفا نیز موظف است در هر محله پساب مورد نیاز را در اختیار شهرداری برای آبیاری فضای سبز قرار دهد.

وی همچنین از احداث 52 بوستان محله در سال جاری خبر داد و گفت: 50 تا 60 درصد این کار انجام شده است،‌ بوستان باغ گلها و بوستان دوستدار کودک در دست احداث است. همچنین بوستان دوستدار کودک که اولین بوستان مخصوص کودکان محسوب می‌شود نیز در منطقه 18 در حال احداث است.

مختاری افزود: بوستان باغ بهشت، بوستان دانش و طبیعت و بوستان ایرانیان با مساحت 90 هکتار و پنجمین بوستان بانوان از جمله بوستان‌هایی است که تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

وی در ادامه به ساماندهی درختان کهن سال و پارک‌های قدیمی اشاره کرد و گفت: در سال جاری دو هزار هکتار توسعه جنگلکاری و هزار هکتار توسعه کمربند سبز در تهران نیز خواهیم داشت.

 ششمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه تهران و جشنواره گل‌های پاییزی توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهر تهران در ضلع جنوبی بوستان گفت و گو از دوشنبه 28 مهرماه تا جمعه دوم آبان ماه برگزار می‌شود و از ساعت 10 صبح تا 21 بازدید برای عمومی دارد.

کد خبر 274902

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha