پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، همتای امریکایی خود را به اتخاذ رویکرد خصمانه در مقابل این کشور متهم کرده است.

رئیس جمهور روسیه چهارشنبه (۱۵ اکتبر، ۲۳ مهر) در مصاحبه با روزنامه‌ صربستانی پولیتیکا (Politika) در واکنش به سخنرانی ماه گذشته‌ باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، این اظهارات را مطرح کرد.

پوتین در حالی که به تحریم‌های امریکا و متحدانش علیه روسیه اشاره داشت گفت: «در مجموع همراه با ممنوعیت‌های مطرح شده علیه کل بخش‌های اقتصادی ما، دشوار است ماهیت چنین رویکردی را چیزی جز خصمانه دانست.»

اوباما در سخنرانی خود با انتقاد از رویکرد روسیه در قبال تحولات شرق اوکراین، گفت مسکو در حال تبدیل به یک تهدید بزرگ جهانی است.

رئیس جمهور روسیه از واشنگتن به خاطر دخالت در امور کشورش انتقاد کرد و از واشنگتن خواست منافع مسکو را به رسمیت شناسد.

پوتین همچنین امریکا را به ایجاد بحران در اوکراین و نسبت دادن آن به روسیه، و سپس اعمال تحریم‌ علیه روسیه متهم کرد.

وی گفت: «واشنگتن به طور فعال به پشتیبانی از اعتراضات در میدان [استقلال کیف] پرداخت و زمانی که دست‌آموختگانش در کی‌یف از طریق ناسیونالیسم افراطی بخش قابل توجهی از اوکراین را به دشمن آن تبدیل کردند و این کشور را به جنگ داخلی کشاندند، شروع کرد به اتهام زنی و روسیه را به بحران‌زایی متهم کرد.»

این اظهارات در حالی مطرح شدند که قرار است سران کشورهای اتحادیه اروپا روز جمعه مذاکرات مهمی را برگزار کنند.

روابط روسیه و غرب بعد از استقلال جمهوری کریمه از اوکراین و پیوستن آن به فدراسیون روسیه تیره‌تر شد؛ جمهوری کریمه ماه مارس ۲۰۱۴ میلادی بعد از برگزاری همه‌پرسی درباره جدایی از اوکراین، استقلال این منطقه را اعلام کرد و رسما به روسیه پیوست.

تنش و ناآرامی در اواسط ماه آوریل با آغاز عملیات نظامی مرگبار اوکراین جهت سرکوب اعتراضات حامیان روسیه در مناطق عمدتا روسی‌زبان شرق این کشور، شدت یافت.

در پی تشدید تنش‌ها، امریکا و اتحادیه اروپا روسیه را به بی‌ثبات کردن اوکراین متهم کردند و با اعمال تحریم برخی از مقامات روسیه و شخصیت‌های حامی روسیه را هدف قرار دادند.

این در حالی است که مسکو این اتهام را رد کرده است.

کد خبر 274987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha