همشهری‌آنلاین: مصر اعلام کرد ارتش این کشور در حال برگزاری بزرگ‌ترین مانور نظامی راهبردی خود با حضور همه نیروهای مسلح مصر است.

سرتیپ محمد سمیر ،سخنگوی نیروهای مسلح مصر گفت: « این رزمایش در داخل خاک و مرزهای مصر در حال برگزاری است.»

سرتیپ سمیر در نشست خبری افزود :این مانور نظامی گسترده از یازدهم اکتبر کنونی آغاز شده است و تا شانزدهم نوامبر آینده ادامه دارد و تقریبا دو برابر مانور بزرگ « بدر 96 » که در سال 1996 برگزار شد نیرو در آن حضور دارد.

او اظهار داشت :این مانور نظامی در چارچوب برنامه‌ریزی برای سال آموزشی 2014 انجام می‌شود و تهدیدی برای هیچ طرفی نیست و در داخل خاک و مرزهای مصر برگزار می‌شود.

سخنگوی نیروهای مسلح مصر تاکید کرد: « فرماندهی کل نیروهای مسلح بعد از آن که مطمئن شد نیروی پلیس آمادگی لازم را به دست آورده و اوضاع امنیتی در کشور بهبود یافته است این رزمایش را آغاز کرد.»

سرتیپ سمیر گفت: « این رزمایش بر فعالیت نیروهای مسلح مصر درخصوص مبارزه با تروریسم در سرتاسر خاک کشور تا نابودی آن هیچ تاثیر منفی نخواهد گذاشت.»

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شین هوا از قاهره ، این مسئول مصری خاطرنشان کرد: رزمایش گسترده کنونی موسوم به « بدر 2014 » از جهت برنامه‌ریزی و حجم نیروها و تجهیزات شرکت‌کننده در آن به عنوان بزرگ‌ترین رزمایش در طول تاریخ ارتش مصر قلمداد خواهد شد.

کد خبر 275167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha