دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: راجر اگلین، متخصص رایانه‌ای که به تازگی اپلیکیشنی را برای کمک به بیماران مبتلا به پارکینسون ارائه کرده‌بود، خود به این بیماری مبتلا شده‌، اما در تلاش است از این شرایط برای بهبود اپلیکیشنش استفاده کند.

پارکینسون

براساس گزارش گاردين، اين اپليكيشن براي مهار و كنترل يكي از رايج‌ترين نشانه‌هاي اين بيماري مغزي، يعني اختلال گفتاري طراحي شده‌است. اين بيماري كه به واسطه مرگ سلول‌هاي مغزي سازنده دوپامين ايجاد مي‌شود، نشانه‌هايي از قبيل لرزش اندام‌هاي بدن، كندي حركتي، دشواري سخن‌گفتن و راه‌رفتن را ايجاد مي‌كند.

افراد مبتلا به پاركينسون معمولا بسيار آرام صحبت مي‌كنند و واژه‌ها را جويده و با من‌و‌من فراوان بيان مي‌كنند. به اين شكل برقراري ارتباط با ديگران دشوار شده و بيماران هرروز بيشتر از ديروز احساس جداافتادگي از جامعه را تجربه خواهند‌كرد.

اگلين با طراحي اين اپليكيشن به بيماران مبتلا به پاركينسون كمك مي‌كرد تا تن صداي خود را با صداي پس‌زمينه مقايسه كرده و سطح مكالمه خود را در حدي نگه دارند كه بتوانند ارتباط را با جامعه حفظ كنند. اين اپليكيشن به بيماران مي‌آموزد تا بلند‌تر و واضح‌تر  صحبت كرده و ارتباط خود را با جامعه حفظ كنند.

هدف اگلين متحول‌سازي زندگي مبتلايان به پاركينسون بود، و درست در زماني كه اين اپليكيشن عرضه‌شد، پزشكان به او اعلام كردند كه به پاركينسون مبتلا شده‌است.

اگلين مي‌گويد تا چند ماه اولي كه از بيماري‌اش آگاه شده‌بود، سردرگم بود و نمي‌دانست بايد چه‌كند. اما اكنون وي از بيماري‌اش براي ارتقا اپليكيشني كه ويژه كمك به همدردانش ساخته، استفاده مي‌كند. وي مي‌گويد پس از ابتلا به اين بيماري متوجه شده كه اپليكيشن ابداعي‌اش چندان با شرايط كاربران خاصش سازگاري ندارد،‌از اين رو قصد دارد با افزودن چند بازي به‌ آن، بيماران را تشويق كند تا از اين اپليكيشن استفاده كنند.

کد خبر 276061

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha