همشهری‌آنلاین: گزارش‌های سازمان‌های جهانی فعال در زمینه حقوق‌بشر ثابت می‌کند بوکو حرام، علاوه بر آزار و تجاوز به زنان ربوده‌شده بدون توجه به سن‌شان، از آنها در فعالیت‌های مسلحانه یا برای کشتن دیگران نیز استفاده می‌کند.

bokoharam

 سازمان دیدبان حقوق بشردر تازه‌ترين گزارشش با طرح اين مسائل بعد از گفت‌و‌گو با زناني كه از دست بوكوحرام توانسته‌اند فرار كنند،تقويت استفاده از آنها را در حملات انتحاری نيز مطرح مي‌كند.

در ماه ژوئیه یک کودک ۱۰ ساله در حالی که کمربند انتحاری بسته بود؛بازداشت شد.

اين گزارش از آزار و اذیت گسترده این افراد چه به صورت جسمی، چه به شکل روحی حكايت دارد.

بوكوحرام  مدام کودکان و نوجوانان، دختران و زنان را در نیجریه مي‌ربايد.بنابر تازه‌ترین گزارش‌ها، ۳۰ کودک از جمله دخترانی که جوان‌ترین آنها ۱۱ سال سن داشت، در ایالت بورنو ربوده شدند. یک هفته پیش نیز دست کم ۴۰ زن و دختر در ایالتی دیگر ربوده شدند.

سرنوشت بيش از 200 دختر دانش‌آموزي که در ماه آوریل به دست بوکوحرام ربوده شده بودند نیز همچنان نامشخص است.

به گزارش مالاي‌ميل آنلاين، طبق گزارش ديده‌بان حقوق بشر،یک دختر ۱۵ ساله گفته است به خاطركم‌سن‌بودن خواسته از ازدواج با یکی از شبه‌نظامیان سر باز بزند، اما یکی از فرماندهان این درخواست را رد کرده و گفته دختر خودش سال گذشته در ۵ سالگی ازدواج کرد.

كشتن سربازان و افرادي كه بوكوحرام دستگير كرده يا حمل گلوله و كارهايي از اين دست،بخشي از فعاليت‌هايي است كه اين زنان مجبورند در اردوگاه‌هاي بوكوحرام انجام دهند.

اين گزارش مي‌گويد زنان به انجام فعالیت‌های گوناگونی از جمله پختن غذا، نظافت، یا حمل لوازم ربوده شده طی نبردها نيز وادار می‌شوند.

کد خبر 276078

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha