همشهری آنلاین: رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: شهدا که زیر باران گلوله و موشک نگذاشتند نمازشان لحظه‌ای به تأخیر بیفتد، امروز از بازاریان می‌خواهند وقت نماز، بازار تعطیل شود و نماز اول وقت، با شکوه برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم تشییع و خاکسپاری سه شهید گمنام در میدان 15 خرداد بازار تهران با اشاره به تقارن تدفین سه شهید گمنام با ایام شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) و یاران باوفایش، آن را از برکات این ایام دانسته و گفت: امروز کسانی را تشییع و تدفین کردیم که زیارت اباعبدالله (ع) را خواندند و «یا لیتنا کنا معکم» را با صداقت و اخلاص زمزمه کردند و امامشان را تنها نگذاشتند.

نقدی به فداکاری یاران امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: همان طور که آن روز، خداوند از اباعبدالله (ع) و شهدای کربلا، جان و خونشان را برای حفظ و احیاء دین، طلب کرد آنها سخاوتمندانه همه چیزشان را تقدیم کردند، شهدا نیز به آنها اقتدا کردند و از فدای جان دریغ نکردند.

وی با اشاره به سابقه بازار و بازاریان در قیام علیه ظلم و استبداد و پیشرو بودن بازار تهران در ایثارگری های انقلاب و دفاع مقدس، اظهار داشت: این شهدا در نقطه ای تدفین شدند که یاد فداکاری و سلحشوری بازاریان در انقلاب و دفاع مقدس را زنده کردند. اینجا متبرک به خون شهدای 15 خرداد بازار است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر نقش بی بدیل بازار و بازاریان در جریان انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: روزی که تکلیف؛ مقاومت و ایستادگی بود بازاریان کم نگذاشتند، تقدیم 10 هزار شهید بازار گواه این است، حتی امروز هم می بینیم با تشییع بی نظیر شهدا در بازار، همان حماسه آفرینی ها را زنده کردند.

وی پیام شهدا را ایستادگی بر آرمان ها و ارزش های انقلاب و مقاومت در برابر استکبار دانسته و تاکید کرد: در آن روزی که بهانه برای خالی کردن معرکه فراوان بود شهدا جانانه مقاومت کردند. بدون امکانات و با دستان خالی در مقابل تمام قدرت های شرق و غرب ایستادگی کردند و کمبود امکانات و تجهیزات را بهانه نکردند. خالصانه به میدان آمدند و با فدا کردن جانشان، مجد و عظمت و آرامش و امنیت را به ما هدیه کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج، خواست شهدا از بازاریان را اینگونه تشریح کرد: شهدا زیرباران گلوله و موشک نگذاشتند نمازشان لحظه ای به تاخیر بیافتد، امروز از بازاریان می خواهند وقت نماز، بازار تعطیل شود و نماز اول وقت با شکوه برگزار شود.

وی ادامه داد: شهدا بر توان، ظرفیت ها و استعداد درونی خود تکیه کردند و دست نیاز به هیچ قدرت مادی دراز نکردند و امروز پیامشان این است که مبادا بازار ما آن طور شود که به جای تولیدات و کالای های ایرانی پر از محصولات و کالای خارجی باشد.

نقدی مطالبه امروز ولایت را تکیه بر توان و ظرفیت های داخلی دانسته و تصریح کرد: آن روز فرمان ولایت حضور در معرکه و ایستادگی بود که مردم ما با لبیک به فرمان ولی امر خود، با همه وجودشان به میدان آمدند و جبهه ها را خالی نگذاشتند و امروز فرمان ولایت توجه به اقتصاد مقاومتی است و ساخت و استحکام نظام است که نقش اصلی بر عهده بازار است.

وی مطالبه دیگر ولایت را مقابله و ایستادگی در مقابل هجمه گسترده فرهنگی و رسانه ای استکبار دانست و افزود: مبادا در مقابل هجمه فرهنگی و عملیات روانی دشمن عرصه را واگذار کنیم و فرهنگ منحط غربی را پذیرفته و در مقابل آن منفعل باشیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: ملت ما امروز مصمم است راه شهدا را ادامه دهد و به رغم همه توطئه ها و تحریم هایی که دشمن ایجاد می کند، نخواهد توانست ملت را از راه و عقیده خود باز دارد.

کد خبر 276101

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha