همشهری آنلاین: مقامات سیرالئون روز دوشنبه ۳ نوامبر (۱۲ آبان) اعلام کرند یک پزشک دیگر در این کشور آفریقای غربی در نتیجه بیماری ابولا درگذشته است و به این ترتیب شمار تلفات پزشکان در همه‌گیری از ابولا در این کشور به پنج نفر می‌رسد.

به گزارش آسوشیتدپرس مرگ دکتر جفری جرج، سرپرست بیمارستان دولتی کامبیا در شمال سیرالئون به علت دچار شدن به ویروس ابولا ضربه‌ای به تلاش‌ها برای ایمن نگهداشتن کارکنان بهداشتی به شدت مورد نیاز در کشوری است که در نتیجه این ویروس مرگبار به شدت آسیب دیده است.

نظام بهداشتی سیرالئون از پیش از همه‌گیری ابولا نیز به خاطر منازعات داخلی گذشته و فقدان منابع وضعیت شکننده‌ای داشت. بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت این کشور در سال ۲۰۱۰ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر فقط ۲ دکتر داشت، در حالیکه در مقام مقایسه ایالات متحده برای همین شمار افراد حدود ۲۴۰ دکتر دارد.

مرگ شبانه جرج بوسیله دکتر بریما کارگبو، مسئول ارشد پزشکی سیرالئون، اعلام شد. جرج پس از اینکه گزارش شده بود، حالش خوب نیست به پایتخت کشور، فری‌تاون برده شده بود.

در حالیکه کارشناسان سازمان جهانی بهداشت می‌گویند سرعت انتشار ابولا در لیبریا در حال کاهش یافتن است، گزارشی که بوسیله سازمان «ابتکار حکمرانی آفریقا» (AGI) منتشر شده است، نشان می‌دهد که موارد ابولا در سیرالئون هنوز به سرعت در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش ویروس ابولا در مناطق روستایی این کشور ۹ برابر سریع‌تر نسبت به دو ماه پیش در حال انتشار است و شمار موارد جدید از بیماری ۱/۳ مورد در روز به ۱۲ مورد در روز رسیده است. سرعت انتشار ابولا در فری‌تاون نیز در حال افزایش است و میانگین شمار روزانه موارد جدید بیماری نسبت به دو ماه پیش شش برابر شده است.

پزشکان و پرستاران به خصوص نسبت به سرایت ویروس ابولا مستعد هستند، زیرا این ویروس از طریق تماس با مایعات بدنی منتقل می‌شود.

ابولا موضوع اصلی اجلاس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت است که روز دوشنبه در بنین، کشور واقع در آفریقای غربی که تا به حال موردی از ابولا نداشته است، افتتاح شد.

مارگرت چن، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت، در این اجلاس گفت همه‌گیری ابولا پایداری سیاسی و بهبود اقتصادی در کشورهای سیرالئون، گینه و لیبریا را به خطر انداخته است. او همچنین یادآور شد که این بیمار «تلفات سنگینی را بر کارکنان پزشکی محلی خط مقدم وارد آورده است.»

کد خبر 276750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha