همشهری آنلاین: بیست و دومین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان با حضور ۸۸۷ کاراته‌کا از ۱۱۶ کشور جهان از روز چهارشنبه (۱۴ آبان) در برمن آلمان آغاز شد.

A.Mehdizade

به گزارش سایت فدراسیون کاراته، در روز نخست مسابقات در پایان پیکارهای کاتای انفرادی مردان، فرید حقیقی ابتدا برابر نمایندگان سنگال (5-0)، مغرب (4-1)، سوئد (4-1) و رومانی (5-0) به پیروزی رسید و سپس برابر حریفی از ژاپن 5 بر 0 باخته و در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه داد.

وي در جدول شانس مجدد مقابل حریف بلژیکی 5 بر 0 مغلوب شد و نتوانست به مدال برنز دست یابد.

پگاه زنگنه در وزن 68- کیلوگرم بانوان هم ابتدا حریفی از آفریقای جنوبی را مغلوب کرد، در دومین مبارزه کاراته‌کایی از بلژیک را شکست داد، اما در مبارزه سوم برابر حریف اتریشی پس از نتیجه تساوی در وقت قانونی مبارزه، با رای داوران در هانتی بازنده شد و با نرسیدن این حریف به دیدار پایانی، زنگنه هم از ادامه مبارزات در جدول شانس مجدد بازماند.

در وزن 75- کیلوگرم بهمن عسگری پس از پیروزی برابر نمایندگانی از کشورهای هلند، انگلیس و اسلواکی، در مبارزه چهارم برابر حریف مصري با رای داوران بازنده شد و نتوانست در جدول شانس مجدد هم به مبارازتش ادامه دهد و دستش از رسیدن به مدال خالی ماند.

فاطمه چالاکی در وزن 55- کیلوگرم بانوان که در مبارزه اول موفق به شکست دادن نیشا آلاگاسان از مالزی با نتیجه 6 بر 0 شده بود، در دومین دیدار مقابل کاراته‌کای ژاپنی با نتیجه 5 بر 0 شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن 61- کیلوگرم هم رزیتا علیپور با یک برد و یک باخت به کار خود خاتمه داد. علیپور در بازی نخست حریف چینی را مغلوب کرد و در دومین دیدار برابر کاراته‌کایی از پرو مغلوب و حذف شد.

دروزن 67- کیلوگرم، سعید احمدی كه کاراته‌کاهای گابن، اسلواکی و روسیه را مغلوب کرده بود، در دور چهارم مقابل نماینده برزیل پس از تساوی یک بر یک در وقت قانونی مبارزه، با رای داوران بازنده تاتامی شد و با نرسیدن این کاراته‌کا به دیدار پایانی، احمدی هم از گردونه مسابقات كنار رفت.

کومیته تیمی بانوان متشكل از حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه، رزیتا علیپور و فاطمه چالاکی كه در مقابل کلمبیا و اسلوونی پیروز شده بود، در سومین دیدار برابر تیم اسپانیا قرار گرفت و با نتیجه 2 بر 1 مغلوب شد. در این دیدار برای تیم ایران یک پیروزی یک بر صفر به دست آمد و اسپانیا با نتایج 4 بر 0 و 2 بر 0 کاراته کاهای ما را شکست داد.

تیم اسپانیا در نیمه نهایی از مصر شکست خورد و با این باخت تیم ایران هم از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

اما روز شنبه (17 آبان) و در وزن 60- کیلوگرم مردان امیر مهدی‌زاده در مبارزه با ویتالی سیمتسوف از اوکراین پس از نتیجه تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه، با رای داوران برنده میدان شد و مدال برنز این وزن را تصاحب کرد.

مهدی‌زاده نمایندگان آلمان، ونزوئلا و آلبانی را از پیش رو برداشته بود، اما در مبارزه با حریف هلندی نتیجه را واگذار کرد تا در جدول شانس مجدد به مبارزاتش ادامه دهد. او در این گروه مقابل وان لی از کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه یک بر صفر موفق شد از سد این حریف بگذرد.

مهدی‌زاده مدال طلای كاراته جهان در سال 2012 را در کارنامه دارد.

 

کد خبر 277116

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha