همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، از ثبت ۵ وقف جدید در اوایل ماه محرم خبر داد.

به گزارش مهر، حسن ربیعی با اعلام جزئیات جدیدترین موقوفات ثبت شده در کشور گفت: همزمان با روز هفتم ماه محرم، پنج فنجان آب و شش قطعه زمین مزروعی با نیت عزاداری و سوگواری در شب یا روز شهادت حضرت زهرا (س) در روستای گسک خراسان جنوبی وقف شد که ارزش آن 300 میلیون ریال با نیت عزاداری و سوگواری در شب یا روز شهادت حضرت زهرا(س) است.

وقف یک دستگاه آمبولانس در لاهیجان

همچنین در پرونده دیگری راشيد صفري واقف خیر اندیش لاهيجاني در اقدامی خداپسندانه، يك دستگاه آمبولانس به همراه تمامی تجهيزات را جهت انتقال مصدومان و بيماران و عوايد حاصله از آن را به نیت توسعه و تعميرات بقعه متبركه آقا "سيد نصرالله" گوكه وقف کرد که ارزش ریالی آن 200 میلیون ریال است.

وقف سه حفره آب انبار

سخنگوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از وقف سه حفره آب انبار در روستاهای مغدان ، دشت احمد و بست قلات با مساحت182 متر مربع به منظور تامین آب شرب مردم خبرداد و گفت: تاکنون بالغ بر 1600حفره آب انبار توسط واقفان در سطح شهرستان بستک احداث شده و این موقوفات به عنوان مهمترین منبع تامین آب شرب مردم بستک محسوب می شود.

وقف آپارتمان با نیت خانه عالم در دلیجان

ربیعی گفت: در اسناد جدید وقفی که بع تازگی ثبت شده است علی محمد شفیعی در ماه محرم یک باب آپارتمان به مساحت 80 مترمربع به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال را با نیت خانه عالم و خادم مسجد رضوی دلیجان وقف کرد.

دو قطعه زمین وقف احداث بوستان و مجتمع رفاهی

وی اظهار داشت: ابراهیم اسکندری از روحانیون آذربایجان غربی همزمان با ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) دو قطعه زمین وقف کرد. ارزش ریالی زمین های وقف شده 13 میلیارد و 280 میلیون ریال اعلام شده که یک قطعه زمین به مساحت 190 مترمربع به ارزش یک میلیارد و 520 میلیون ریال و یک قطعه زمین هم به مساحت دو هزار و 352 مترمربع به ارزش 11 میلیارد و 760 میلیون ریال بوده است.

ربیعی گفت: قطعه زمین به مساحت 190 مترمربع برای احداث مجتمع خدماتی رفاهی حضرت زینب (س) و قطعه زمین دو هزار و 352 مترمربع برای احداث بوستان حضرت رقیه (س) وقف شده است.

کد خبر 277209

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha