همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور افغانستان روز جمعه در سفری دو روزه وارد پاکستان شد تا با مقام‌های این کشور در خصوص مسائل امنیتی و همکاری‌های دوجانبه بحث و گفت‌وگو کند.

سفر رئیس جمهور افغانستان به پاکستان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس نیوز، محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان قرار است با نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان و ممنون حسین، رئیس‌جمهوری پاکستان دیدار کند و امروز مورد استقبال مشاور نخست‌وزیر در امور امنیت ملی و سرتاج عزیز، وزیر امور خارجه پاکستان قرار گرفت.

این سفر به نظر می‌رسد که آغازی دوباره در روابط دو کشور همسایه پیش از آغاز خروج نیروهای آمریکایی در اواخر سال جاری از افغانستان باشد. مذاکره میان رهبران افغانستان و پاکستان بر مشارکت سیاسی دوجانبه، همکاری تجاری و اقتصادی، امنیت مرزی و مبارزه با تروریسم، انرژی، بازسازی و تقویت نیروها متمرکز خواهد بود.

این سفر به دعوت نخست‌وزیر پاکستان و با هدف بحث و رایزنی‌های عمیق در خصوص مسائل دوجانبه، امنیت منطقه‌ای و گسترش روابط دوجانبه صورت گرفته است. سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: سفر اشرف غنی برای 14 و 15 نوامبر برنامه‌ریزی شده و هیاتی بلندپایه از جمله وزرای کابینه و نمایندگان تجاری وی را همراهی کرده‌اند. اشرف غنی در این سفر با شماری از بازرگانان افغان و پاکستانی و همچنین اعضای گروه دوستی پارلمانی افغانستان- پاکستان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اشرف غنی از زمان ادای سوگند ریاست جمهوری تاکنون به عربستان و چین سفر کرده و گفته می‌شود در این سفرها از دو شریک استراتژیک پاکستان خواسته است که بر این کشور برای همکاری بیشتر در روند استقرار صلح در افغانستان فشار آورند.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ گسترش و تحکیم روابط و همکاری‌های دوجانبه در عرصه‌های مختلف از موضوعات اصلی گفت‌وگوهای دو طرف است.

کد خبر 277759

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha