وزیر دادگستری از کاهش معنادار فساد اداری در یک سال اخیر در ایران خبر داد.

فساد اداری


حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي كه در اختتاميه سومين همايش ملي پليس و ارتقاي سلامت اداري در سازمان پليس، شركت كرده بود ضمن پسنديده توصيف كردن دستگاه‌هاي اجرايي براي برگزاري همايش سلامت اداري گفت: تجربه نشان داده هر مجموعه‌اي كه كنترل و مراقبت در آن وجود دارد، در مقابل فساد آسيب پذير نيست و مبارزه با فساد در اينگونه دستگاه‌ها زودتر به نتيجه مي‌رسد.

پورمحمدي نيروي انتظامي را از گسترده‌ترين مجموعه اداري كشور دانست و افزود: حجم فعاليت اين نيرو در سطح جامعه بسيار زياد است و با مخاطبان بسياري در همه مسائل اجتماعي مواجه است. اصلاح اين مجموعه به‌خاطر گستردگي آن تأثير مستقيمي در سلامت سازمان‌هاي ديگر دارد. هم‌اكنون نيروي انتظامي در مبارزه با فساد اداري به بلوغ رسيده و كنترل و نظارت در آن افزايش يافته است.

وي با بيان اينكه نظر دولت بر اين است كه پيشگيري و نظارت قوي‌تر شود و راه‌هاي بروز فساد اداري را ببنديم، افزود: ميزان فساد در يك سال گذشته افت چشمگيري داشته است و دولت قصد دارد سالم‌سازي‌ سيستم اداري را با تلاش انجام دهد و اجازه بروز و انجام فسادها را ندهد.عمده پرونده‌هاي فساد مربوط به گذشته است، اما متأسفانه تعدادي از اين پرونده‌ها نيز اخيرا اتفاق افتاده كه اميدواريم فسادي رخ ندهد اما اگر اتفاق بيفتد حتما آن را اعلام خواهيم كرد.

کد خبر 277823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha