یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم افتتاحیه نمایشگاه حجم‌های حمیدرضا آویشی با حضور معاون هنری وزیر ارشاد و جمعی از هنرمندان در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

نمایشگاه حجمی آویشی

به گزارش هنرآنلاين؛ طی این مراسم با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ دكتر مجيد سرسنگي مديرعامل خانه هنرمندان ايران و چند چهره فرهنگي ديگر؛  نمایشگاه حجم‌های دکتر حمیدرضا آویشی نیز در نگارخانه‌های طبقه همکف خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با تشکر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین دانشی که حجم عظیمی از برگزاری این نمایشگاه را بر عهده داشته است، اظهار داشت: اعتقاد جدی دارم که فرهنگ و هنر استان‌ها و شهرستان‌ها مقوم هنر ملی ما هستند. وجود فرهنگ‌های مختلف در کشور ما نه تنها یک تهدید نیست بلکه یک فرصت است برای اینکه بتوانیم فرهنگ‌های مختلف را به یکدیگر معرفی کنیم و از سنت‌ها و هنرهای سنتی و هنرهای آیینی این مناطق استفاده کنیم و مردم کشور با همه این سنت‌ها آشنا شوند، مخصوصا استان‌هایی مثل سیستان و بلوچستان که در حوزه فرهنگ و هنر، ید طولایی دارند. ما در خانه هنرمندان این آمادگی را داریم که با هنرمندان خوب شهرستان‌ها ارتباط برقرار کنیم و در حوزه‌های فرهنگی و هنری با این دوستان همکاری کنیم.

علی مرادخانی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سخنران پایانی این مراسم بود.معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش آویشی در هنر، افزود: در کنار استاد نمونه بودن، چهره ماندگار بودن، هنرمند ویژه بودن، یک ویژگی مهم درباره آویشی این است که در استان خودش ماند. ماندگاری او در استان خودش باید به عنوان یک ارزش شناخته شود نه اینکه چون آنجا مانده است هنرش ناشناخته بماند و یا در حوزه حرفه‌ای هنر کشور آهسته‌آهسته فراموش شود. از خانه هنرمندان و جناب آقای دکتر سرسنگی و همکاران‌شان باید تشکر کنم که به این معرفی دامن زدند، از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دوستان عزیزم در مجلس و همه کسانی که در این رابطه زحمت کشیده‌اند.

نمایشگاه آثار آویشی تا ۳ آذر در نگارخانه‌های طبقه همکف خانه هنرمندان ایران برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار همه روزه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

کد خبر 278093

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha