همشهری آنلاین: معلمان و دانش آموزان برگزیده پرسش مهر رئیس جمهور در سال تحصیلی گذشته در مراسمی با حضور وزیر آموزش و پرورش تجلیل شدند.

به گزارش مهر، علی اصغر  فاني، وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با قرائت پیام رئیس جمهور به شرکت کنندگان در پرسش مهر، گفت: پرسش مهر با هدف جلب مشارکت دانش آموزان و فرهنگیان در حساس کردن فضای فرهنگی جامعه، شناخت حفظ هویت ملی و دینی و زمینه سازی برای تحقق صلح مبتنی بر عدالت و وحدت ملی مطرح شد.

وی، پرسش مهر را نمادی از به کمک طلبیدن اندیشه‌ورزی و نخبگی دانش‌آموزان و تمرین برای گام نهادن در مسیر تفکرات بزرگ عنوان کرد.

فانی افزود: برای پرسش مهر بیش از 20 جلسه ستادی در خصوص سیاست گذاری و برنامه ریزی و 744 جلسه در مناطق و استان‌ها برای پی گیری برگزار شد.

حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت : بیش از سه میلیون دانش آموز ابتدایی، یک میلیون و 700 هزار دانش آموز متوسطه اول و سه میلیون و 800 هزار دانش آموز متوسطه دوم در طرح پرسش مهر شرکت کردند و به پرسش مهر رئیس جمهور در سال تحصیلی گذشته در حوزه‌های شعر ، داستان ، مقاله ادبی ، نقاشی و هنر های تجسمی پاسخ دادند.

وی افزود: 6 گروه داوری از استادان برجسته برای بررسی تخصصی آثار راه یافته به مدت چهار هفته کار تخصصی انجام دادند.

زنگ مهر 92 رئیس جمهور در پرسش مهر خود از دانش آموزان پرسید: اگر پدر شما رییس جمهور باشد چه اقدامی به او توصیه می‌کنید تا بتواند اعتدال و میانه روی را در همه ابعاد زندگی بگستراند؟ که بیش از 8 و نیم میلیون دانش آموز به این پرسش جواب دادند و در نهایت از میان آنان 30 نفر (17 دانش آموز و 13 معلم) انتخاب شدند.

کد خبر 278170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha