جمعه ۳ شهریور ۱۳۸۵ - ۰۸:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت لهستان به تجاوز نیروهای دریایی آلمان به آب‌های این کشور در جریان یک تمرین نظامی رسما اعتراض کرد.

پایگاه اینترنتی اشپیگل آنلاین از ورشو گزارش کرد، در جریان تمرین نظامی نیروهای آلمانی در مرز دریایی میان آلمان و لهستان در تاریخ 16 اوت نیروهای دریایی این کشور به آب‌های لهستان نفوذ کرده‌اند. آندرزیه سادوس، سخنگوی وزارت امور خارجه لهستان در گفت‌وگویی با خبرنگاران در ورشو اعلام کرد: ما از مقامات وزارت امور خارجه در برلین درخواست کرده‌ایم تا در این باره توضیحاتی ارایه دهند.
بر اساس گزارش رسانه‌های لهستان، کشتی‌های جنگی آلمانی در مسیرشان به سوی "یستاد" در سوییس باید مسیرشان را تغییر می‌دادند. روزنامه لهستانی "دزینیک" نوشت که "خطری جدی" پیش روی کشتی‌های جنگی آلمانی بود، به همین دلیل آنها در آب‌های مسطح متوقف شدند.
فرانتس یوزف یونگ، وزیر دفاع آلمان بر خلاف این خبر در جریان بازدیدی که از نیروهای دریایی آلمان در دریای بالتیک داشت، گفت: "چنین اتفاقی به من گزارش نشده است، در جریان هیچ شکواییه‌ای هم نیستم. اگر آنجا اتفاقی افتاده بود، من در جریان آن می‌بودم."
در همین حال وزارت دفاع آلمان با موضع‌گیری در خصوص این اخبار اعلام کرد که به سرعت مساله را پیگیری خواهد کرد. یک سخنگوی این وزارتخانه به خبرگزاری آلمان گفت: پاسخ مواضع شفاهی لهستان از طریق مجاری دیپلماتیک داده خواهد شد.
رافل ویشکی، وزیر امور دریایی لهستان اعلام کرده است که آلمان‌ها منطقه تمرین‌شان را بدون آن که به نیروی دریایی یا نیروهای ساحلی لهستان اطلاع دهند، افزایش داده‌اند. در همین حال بنا به تاکید سادوس، وزارت امور خارجه لهستان این اقدام نیروهای آلمانی را نقض عمدی مرزها تلقی نمی‌کند. وی گفت: این چیزها می‌تواند به سادگی پیش بیاید.
کد خبر 2786

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز