شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوشی گلکسی نوت ۴ از بسیاری جهات رقیب آی‌فون ۶ پلاس به حساب می‌آید. دوربین این گوشی دو برابر آی‌فون ۶ پلاس رزولوشن دارد اما آیا این برتری به معنی عکاسی بهتر با «فبلت» سامسونگ است؟

این روزها با پرطرفدار شدن گوشی‌های هوشمند، یکی از معیارهای خرید این دستگاه‌ها برای خیلی از مردم انتخاب محصولی با دوربین با کیفیت است. وب‌سایت iMore دوربین دو گوشی گلکسی نوت ۴ و آی‌فون ۶ پلاس را با استفاده از عکس‌هایی که خود این سایت از تصاویر روزمره گرفته مقایسه کرده‌است.

مشخصات دو گوشی گلکسی نوت ۴ و آی‌فون ۶ پلاس را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

گلکسی نوت ۴ آی‌فون ۶ پلاس
مگاپیکسل ۱۶ ۸
رزولوشن ۵۳۱۲ در ۲۹۸۸ ۲۴۴۸ در ۳۲۶۴
سایز پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر ۱.۵ میکرومتر
سایز حسگر "۱/۲.۶ "۱/۳
Aperture f/۲.۲ f/۲.۲
فلاش LED Dual LED
OIS دارد دارد
دوربین جلو ۳.۷ مگاپیکسل ۱.۲ مگاپیکسل

 

  • عکاسی معمولی: (عکس‌ها از چپ به راست مربوط به آ‌ی‌فون ۶ پلاس و گلکسی نوت ۴ است)

iphone-vs-galaxy۱

عکاسی معمولی - ۲

عکاسی معمولی - ۳

تصاویری بالا با هر دو گوشی بدون قابلیت HDR و به صورت کاملاً پیشفرض گرفته شده‌است. هر دو گوشی برای ثبت تصاویر معمولی و روزمره خوب عمل می‌کنند و تفاوتی در کیفیت آن‌ها مشهود نیست. تنها تفاوت دو گوشی در تون تصاویر است. گلکسی نوت ۴ تصاویری با تون خنک‌ و آی‌فون ۶ پلاس تصاویری با تون گرم می‌گیرد.

  • عکاسی HDR

در حالت عکاسی HDR آی‌فون ۶ پلاس تصاویر تاریک‌تری نسبت به گلکسی نوت ۴ ثبت کرده‌است. گلکسی نوت ۴ در بعضی موارد در حالت HDR بعضی از طیف‌های رنگ را حذف کرده‌است در صورتی که آی‌فون ۶ پلاس طیف کاملتری از رنگ‌ها را ثبت کرده‌است.

در کل شاید تاریک‌تر بودن تصاویر آی‌فون ۶ پلاس برای بعضی از حالت‌های عکاسی کمی ناخوشایند باشد.

  • عکاسی ماکرو و عمق تصویر

عکاس تلاش کرده تا تصاویر بالا را با نقطه فوکوس یکسان تهیه کند. برای حالت کلوزآپ فاصله دوربین تا شی مورد نظر تا بیشترین حدی که باعث تار شدن تصویر نشود کم شده‌است. همانطور که مشاهده می‌کنید آی‌فون ۶ پلاس در تصاویر کلوزآپ بسیار بهتر عمل می‌کند و بیشتر می‌توان به شی نزدیک شد.

اما در حالت عمق تصویر گلکسی نوت توانایی‌های بیشتری دارد. برای مثال نرم‌افزار دوربین این گوشی برای هر عکس سه تصویر با فوکوس نزدیک، دور و Pan تهیه می‌کند و حتی بعد از گرفتن عکس هم می‌شود فوکوس را تغییر داد. 

  • عکاسی با نور کم

قابلیت عکاسی در نور کم در هر دو گوشی به مقدار زیادی به سوژه عکاسی بستگی دارد. برای مثال در تصویر اول گلکسی نوت ۴ تصویر روشن‌تر و کم نویزتری ثبت کرده‌است در حالی که در تصویر دوم عکس مربوط به آی‌فون ۶ پلاس جزئیات بیشتری را نشان می‌دهد.

اما در تصاویری که در محیط بسته گرفته شده آی‌فون ۶ پلاس به طور چشمگیری بهتر عمل کرده‌است. در تصویر آخر با وجود روشن‌تر بودن تصویر مربوط به گلکسی نوت ۴، رنگ‌ها از غلظت کمتری برخوردار هستند.

در کل آی‌فون ۶ پلاس در تصاویر کم نور در محیط بسته و گلکسی نوت ۴ در محیط باز بهتر عمل می‌کند.

  • عکاسی با فلاش

عکاسی با فلاش در آی‌فون ۶ به خاطر وجود فلاشی که اپل آن را True Tone Flash نامیده به صورت چشمگیری بهتر است و رنگ‌ها نیز از گرما و غلظت بیشتری برخودار هستند. علاوه بر این، فلاش آی‌فون ۶ پلاس اجسام دور و خارج از فوکوس را نیز روشن می‌کند در حالی که گلکسی نوت ۴ این اجسام را از دست می‌دهد.

  • عکاسی با بزرگنمایی دیجیتال

گلکسی نوت ۴ با دارا بودن زوم دیجیتال بیشتر قطعا برنده این چالش است. البته هر دو گوشی در سطح بزرگنمایی یکسان عملکرد تقریبا مشابهی دارند.

کد خبر 278719

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha