همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت طرحی مخالفت کردند که در صورت تصویب نهایی آن، تعداد نمایندگان مجلس از ۲۹۰ نفر به ۳۱۰ نفر افزایش می‌یافت و در همین راستا تعداد حوزه‌های انتخابیه نیز افزایش می‌یافت.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه-4آذر- مجلس شورای اسلامی بررسی یک فوریت طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها در دستور کار مجلس قرار گرفت.

محمد حسین فرهنگی به عنوان طراح این طرح، گفت: اصل ۱۶۴ قانون اساسی تاکید دارد که عده نمایندگان پس از هر ۱۰ سال با در نظر گرفتن عوامل جغرافیایی و انسانی حداکثر تا ۲۰ نفر می‌تواند افزایش یابد اما این حکم به دلایل اختلاف نظر‌ها تا امروز عملیاتی نشده و در دوره فعلی مجلس نیز به دلیل همین اختلاف نظر‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

به گزارش مهر، از ابتدای بررسی این طرح نمایندگان با فریادهای ۲-۲ خود مخالفتشان را با این طرح اعلام می‌کردند که این امر موجب بی‌نظمی و هیاهو در مجلس شد.

بهروز جعفری نماینده مردم اسدآباد نیز در مخالفت با طرح گفت: در این طرح توازن منطقه‌ای دیده نشده است و به شهرستان‌های ضعیف همچنان توجه نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح، تعداد نمایندگان کلانشهر‌ها باز هم افزایش یافته که این امر به نفع شهرهای ضعیف نیست.

در ادامه مهرداد بائوج لاهوتی در موافقت با این طرح اظهار داشت: ایراداتی به این طرح وارد است که در بررسی جزئیات آن قابل رفع است.

وی خطاب به نمایندگان گفت: چرا از اجرای اصول قانون اساسی وحشت دارید. این طرح هیچ ضرری برای مناطق محروم ندارد.

در پایان نمایندگان با ۸۳ رای موافق، ۱۰۵ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر در مجلس با تصویب این طرح مخالفت کردند.

بر اساس این طرح، تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ۲۹۰ نفر به ۳۱۰ نفر افزایش می‌یافت و تعداد حوزه‌های انتخابیه نیز اصلاح می‌شد.

کد خبر 279094

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha