همشهری‌آنلاین: هیئت منصفه، پلیس فرگوسن را از اتهام قتل عمد نوجوان سیاهپوست تبرئه کرد و همین موضوه سبب بالاگرفتن اعتراض‌ها و درگیری روزهای اخیر شد.

fergusen

به گزارش نيويورك تايمز، دادستان منطقه سنت لوئیس گفت: هیئت منصفه پس از دو روز بررسی جامع این تصمیم را گرفته‌ است. آنان هیچ مدرکی که بتواند مامور دارن ویلسون را متهم کند و مبنایی برای صدور کیفرخواست باشد، پيدا نكرده‌اند.

newyork

مایکل نوجوان سياهپوست ۱۸ ساله در فرگوسن ایالت میسوری تابستان امسال توسط مامور پليس دارن ويلسون  كشته شد.

 همکاران پلیسِ دارن ویلسون معقتدند او در دفاع از خود شلیک کرده و بيگناه است اما فعالان و سیاهپوستان او را گناهكار و مرتكب قتل عمد مي‌دانند.

نگرانی از گسترش دامنه خشونت‌ها باراک اوباما ، رئیس‌جمهور آمریکا را بلافاصله به واکنش واداشت و گفت: اولین و مهم‌ترین اصلی که اساس ملت ما بر آن بنا شده حاکمیت قانون است بنابراین ما باید تصمیم هیئت منصفه را بپذیریم. بخشی از آمریکائیان با این تصمیم موافق و بخش ديگري نیز به شدت به آن معترض‌اند و حتی خشمگین که قابل فهم است. اما من با والدین مایکل همراه می‌شوم که خواسته‌اند هر کس اعتراضی به رای دادگاه دارد اعتراضش مسالمت‌آمیز باشد.

علاوه بر فرگوسن، گزارش‌های رسیده از چندین شهر دیگر آمریکا نیز حاکی از برگزاری تظاهرات و تنش در پی متهم اعلام نشدن پلیس آمریکایی است.

فرماندار ایالت میسوری پیشتر وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و گفته بود: گارد ملی برای حفظ امنیت در مراکز حساس فرگوسن از جمله پاسگاه‌های پلیس و مراکز آتش نشانی مستقر مي‌شود.

کد خبر 279100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha