یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر اساس تازه‌ترین پژوهش‌ها ممکن است به زودی پزشکان بتوانند با بررسی نحوه راه رفتن‌تان به شما بگویند که آیا احتمال دارد به بیماری پارکینسون مبتلا شوید یا خیر.

parkinson

خبرگزاري آلمان گزارش داد، لین راکستر، پژوهشگر انگلیسی می گوید که تشخیص زودتر احتمال ابتلا به پاركينسون می‌تواند به پزشکان کمک کند تا علایم شرایط ناتوان کننده عصبی را بهتر مدیریت کنند؛ البته فعلا درمانی برای آن وجود ندارد.

این پژوهشگر بر اساس یافته های پژوهشی خود می‌گوید: حتی قبل از مشاهده تغییرات در آزمون شناختی، می‌توان تغییرات کوچکي را در الگوی راه رفتن و در عملکرد شناختی مشاهده کرد.

راکستر می گوید: اگر بتوانیم از این یافته استفاده کنیم و افرادی را که ممکن است در معرض خطر ابتلا به این بیماری باشند تحت معاينه قرار دهیم، می توانیم متوجه علایم اولیه شویم و درمان و توصیه های لازم را آغاز کنیم.

راکستر که مقاله اش در مجله "فرانتیرز این ایجینگ نوروساینس" (تازه ترین یافته های دوران پیری؛ عصب شناسی) منتشر شده است، سرپرست تیمی در دانشگاه نیوکسل بود که به بررسی الگوی گام برداشتن 120 مبتلا به پارکینسون پرداختند و این الگوها را با طرز راه رفتن 180 بزرگسال دیگر مقایسه و بررسی کردند.

بر اساس اين گزارش، فقط دو دقیقه راه رفتن در آزمایشگاه برای تشخیص علایم افشا کننده حمله پارکینسون کافی بود.

کد خبر 279645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha