همشهری آنلاین: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی "صنعت ساختمان تهران" با حضور وزیر صنایع و معادن در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران گشایش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع و معادن،علیرضا طهماسبی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت:بین 8 تا 15 درصد تولید ناخالص ملی کشورها به صنعت ساختمان اختصاص دارد که در ایران نیز همینطوربوده و این صنعت برای حرکت دیگر بخش ها فعال است.

وی با اشاره به اینکه فعالیتهای عمرانی در سال 85 حدود 5 / 2 برابر سال 83 بود افزود:با سیاست های دولت نهم صنعت عمران و ساختمان بصورت کلان شامل جاده سازی،پل ، زیرساخت ها، بناها و ساختمان رونق چشمگیری گرفته و دولت به فعال سازی این بخش توجه ویژه دارد.

طهماسبی تصریح کرد:ساخت200 هزار واحد مسکن روستایی و فعال سازی بخش مسکن شهری از اقدامات سال گذشته دولت بود و برنامه امسال دولت نیز ایجاد 5 / 1 میلیون واحد مسکونی است و برای 5 سال آینده هم ایجاد حدود 9 میلیون واحد مسکونی در برنامه کاری است.

وی افزود:فعالان بخش صنعت ساختمان با توجه به این سیاست دولت و حجم سرمایه گذاری که دولت سیاستگذاری کرده که بخش خصوصی وغیردولتی عمومی در این زمینه انجام دهند ، به ویژه تولید کنندگان مصالح ساختمانی و گروههای خدمات فنی و مهندسی رسالت عظیمی برعهده دارند.

وزیر صنایع ومعادن در ادامه با اشاره به لایحه ارائه شده به مجلس در زمینه حمایت از صنعت ساختمانی گفت : براساس ماده 16 این لایحه ، وزارتخانه های صنایع و معادن ، بازرگانی و مسکن و شهرسازی باید حمایت خود را از تولید مصالح ساختمانی نوین و استانداردسازی تولیدات صنعت ساختمانی انجام دهند.

طهماسبی افزود:ساختمان استاندارد علاوه بر تولید مصالح استاندارد ، کار استاندارد و ساخت و ساز استاندارد توسط مجریان را نیز می طلبد.

وزیر صنایع و معادن تصریح کرد:درصددیم با ایجاد آزمایشگاههای مرجع  که به همت موسسه استاندارد و تحقیقات ایران شکل می گیرد به این تولید کنندگان در جهت استانداردسازی کمک کنیم.

 طهماسبی خاطرنشان کرد:حدود 6 هزار واحد صنعتی داریم که محصولات فولادی ، سیمان ، شن ، ماسه ، ماسه ، پریز و کلید و لوازم ساختمانی مخصوص و درب و پنجره تولید می کنند و از وزارت صنایع و معادن پروانه دارند.

وی افزود:سال قبل فقط 36 درصد واحدها استاندارد را رعایت می کردند اما امسال با برنامه ریزی مناسب این تعداد از 50 درصد فراتر خواهد رفت.

طهماسبی با تاکید بر استانداردبودن100 درصدی محصولات مهمی مانند سیمان و تیرآهن افزود:در بخش های تولید شن و ماسه و بلوکهای سیمانی و گچ ساختمانی رعایت استاندارد کمتر صورت گرفته است که درصدد استانداردسازی آن هستیم.

قابل ذکر است این نمایشگاه با مشارکت بیش از 850 شرکت داخلی و خارجی از جمله ترکیه ، آلمان ، کره جنوبی ، سوئیس ، هلند ، ایتالیا ، قطر ، امارات ، اوکراین ، روسیه ، تایلند ، ترکیه ، بلژیک ، اسپانیا ، چین انگلیس و اتریش برگزار شده است که نسبت به نمایشگاه ششم ، رشدی 30 درصدی در زمینه استقبال از نمایشگاه را شاهد است.

گفتنی است همزمان با گشایش این نمایشگاه که تا 13 مرداد برپاست، پنجمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه ، حمام ، سونا و استخر نیز در محل  دائمی نمایشگاههای تهران برپاشده است که به مدت 4 روز پذیرای بازدید علاقه‌مندان است.

کد خبر 27988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز