همشهری آنلاین: مجلس شورای اسلامی تصویب کرد تا ایثارگران، رزمندگان، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری به طور رایگان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی تحصیل کنند.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر روز سه‌شنبه پارلمان با تصویب ماده الحاقی 27، تحصیل ایثارگران، رزمندگان، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند (ک) ماده (20) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران را در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی رایگان کردند.

طبق این مصوبه هزینه‌های مربوط به دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه‌ علمی کاربردی و دوره‌های شبانه و همچنین مراکز آموزشی و پژوهشی غیردولتی از طریق دستگاه‌های ذی‌ربط اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای هر نیمسال تحصیلی از محل اعتبارات پیش‌بینی شده در قانون بودجه سنواتی پرداخت می‌شود.

کمک هزینه تحصیلی اعم از شهریه ثابت و متغیر پرداختی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به ایثارگران، رزمندگان و افراد مشمول خانواده آنها که در واحدهای بین‌الملل داخل یا خارج دانشگاه‌های دولتی و یا غیردولتی پذیرفته می‌شوند، معادل شهریه پرداختی به پذیرفته‌شدگان رشته‌ها و مقاطع مشابه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای دانشگاهی داخلی، تعیین و پرداخت می‌شود و باقیمانده شهریه توسط دانشجو اعم از ایثارگر یا خانواده وی تأمین و پرداخت می‌شود.

آیین‌نامه اجرایی این ماده ظرف دو ماه از تاریخ تصویب این قانون به‌پیشنهاد دستگاههای اجرایی ذی‌ربط با تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور به‌تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

در بند (ک) ماده 20 قانون برنامه پنچم توسعه مصوب شده است که شهریه دانشجویان جانباز 25 درصد و بالاتر و فرزندان آنان، فرزندان شاهد، آزادگان و فرزندان آنان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از محل اعتبارات ردیف مستقل معاونت تأمین شود.

کد خبر 279919

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha