پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون آموزش سازمان نهضت سواد آموزی کشور گفت: ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بی سواد در کشور شناسایی شده است.

سوادآموزی

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمد مهدی‌زاده در شورای آموزش و پرورش گیلان افزود: 3 میلیون و 450 هزار نفر ازاین افراد کمتر از 50 سال سن دارند. مهدی زاده افزود: حدود600 هزار نفر از اولیای بی‌سواد دانش آموزان شناسایی شده اند که با همکاری آموزش وپرورش و فرزندانشان باسواد خواهند شد.

والدین بیسواد با طرح ملی الزام و تشویق آموزش، در سراسر کشور باسواد می‌شوند.

معاون آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور پیش از این در جمع مدیران و معاونان مدارس چهار محال و بختیاری گفته بود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، بیسوادی در گروه سنی زیر50 سال تا پایان دولت یازدهم ریشه کن می شود. محمد مهدی زاده گفت: هم اکنون یک میلیون و 500 هزار دانش آموز که پدر، مادر و یا هر 2 نفر آنان بیسواد هستند، در کشور شناسایی شده‌اند.

مهدی زاده افزود: این اولیا به تفکیک مدرسه، منطقه و استان شناسایی شده و براساس برنامه ریزی با طرح الزام و تشویق، آموزش داده می شوند.

معاون آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی کشور، آموزش فرد به فرد، آموزش غیرحضوری، آموزش با همکاری دانش آموزان و برگزاری کلاس های آموزشی را از مهمترین برنامه های آموزش والدین بیسواد دانش آموزان در سال جاری اعلام کرد.

وی گفت: محتوای کتاب های آموزشی سوادآموزی در حال تغییر است و آموزش های این کتاب ها منعطف و بر اساس نیازها و سلیقه های سوادآموزان ارائه خواهد شد.

کد خبر 280081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha