همشهری آنلاین: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: توسعه بازار سرمایه و حرفه حسابرسی و حسابداری لازم و ملزوم یکدیگرند و توسعه این دو موجب توسعه نظام مالی و اقتصادی می‌شود.

علی صالح آبادی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود‌: افزایش شفافیت و ارتقای تامین مالی و توسعه اقتصادی نتیجه توسعه بازار سرمایه و توسعه حسابرسی و حسابداری است.

وی در ادامه گفت: برای توسعه بازار سرمایه باید ابزارهای مالی جدید برای تامین مالی مانند اوراق صکوک، اوراق مشارکت قراردادهای آتی و سایر ابزارهای مالی ایجاد شود.

صالح آبادی تاکید کرد: توسعه این بازار نیازمند کمک حرفه حسابداری و حسابرسی است چون برای ثبت معامله یک اوراق جدید در بازار نیازمند این حرفه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه هیچ راهی جز توسعه حرفه حسابرسی و حسابداری برای توسعه ندارد، افزود: هر چه بازار سرمایه توسعه یابد به توسعه حرفه حسابداری نیز کمک می کند .

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اطلاعات را مهمترین دارایی در بازار سرمایه دانست و گفت:‌ شفافیت یکی از مولفه های اصلی بازارهای مالی است و مهمترین اطلاعاتی که در بازار سرمایه مورد استفاده سرمایه گذاران و تصمیم گیران قرار می گیرد اطلاعات حسابداری وصورت های مالی و اطلاعات حسابرسی شرکتهاست.

وی تاکید کرد: اطلاعاتی که حسابرسان و حسابداران تولید می کنند مبنای تصمیم گیری سرمایه گذاران است و این نشان از رابطه تنگاتنگ بازار سرمایه و حرفه حسابرسی و حسابداری است .

صالح آبادی با اشاره به اینکه برای افزایش شفافیت اطلاعات به حرفه حسابرسی و حسابداری نیازمیدیم گفت: اگر بخواهیم کنترل های داخلی را در شرکت های بورسی مستقر کنیم باید سطح این حرفه را ارتقاء دهیم تا استقلال این حرفه افزایش یابد و توانمندی موسسات حسابرسی و توانمندی حسابرسان و حسابداران ارتقاء یابد.

وی افزود: در این صورت شفافیت در بازار سرمایه ارتقاء می یابد و اطلاعات دقیق تر و به روزتر و مناسبتر در اختیار سرمایه گذاران برای تحلیل و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

سید علی حسینی دبیر این همایش نیز به جایگاه شفافیت اطلاعات و کارکرد ان در سیاست های اقتصا مقاومتی اشاره کرد و گفت: صاحب نظران دولتی بازار سرمایه و حسابداران در این همایش به بیان دیدگاههای خودمی پردازند.

وی تاکید کرد: اطلاعات مهمترین نقش را در تصمیم گیری اقتصادی دارد و بنابراین اگر بخواهیم کارآرایی اقتصاد را در کشور توسعه دهیم باید بر نقش و جایگاه اطلاعات در حسابرسی مالی تاکید کرد.

مدیر عامل شرکت بورس انرژی ادامه داد: دست اندرکاران تهیه اطلاعات و استفاده کنندگان اطلاعات در این همایش به بیان دیدگاههای خود خواهند پرداخت.

کد خبر 280089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha