همشهری آنلاین: امام جمعه کاشان با بیان این‌که در عرصه جنگ فرهنگی، علما در خط مقدم هستند، گفت: رسالت امروز روحانیت شیعه و سنی تشکیل جهاد علمی و فرهنگی برای دفاع از اسلام و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است.

namazi

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله عبدالنبی نمازی امام جمعه کاشان صبح امروز پنج شنبه در دومین همایش تجلیل از مفاخر روحانیت استان بوشهر که در مصلی جمعه شهر بوشهر برگزار شد با اشاره به توسعه حوزه‌های علمیه در استان بوشهر اظهار داشت: الحمدلله با حضور آیت‌الله صفایی بوشهری به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر شاهد تحولات عمده‌ای در عرصه فعالیت حوزه‌های علمیه هستیم.

وی بیان کرد: خدمات صورت گرفته در این چند ساله به اندازه 20 سال کار بوده که با همت امام جمعه بوشهر انجام شده و باید صمیمانه از وی قدردانی کنیم.

آیت الله نمازی گفت: از سال 1348 که از نجف به ایران آمدم چنین حرکتی در استان بوشهر سابقه نداشته و امید داریم همین روند ادامه داشته باشند.

امام جمعه کاشان گفت: کسانی که می‌توانند به این جهاد علمی کمک کنند دریغ نکنند تا این حرکت با شتاب بیشتری ادامه داشته باشد و خروجی حوزه‌های عملیه استان بوشهر در سطح کشور بدرخشند.

  • اگر علمای اسلام نبودند خبری از اسلام نبود

آیت الله نمازی با اشاره به رمز ماندگازی و عظمت روح اسلام گفت: اگر علما نبودند خبری از اسلام نبود و رسالت تمام انبیای الهی در عصر خلا رهبری معصوم به فقه و علما تفویض شده است.

وی تصرح کرد: تفکر توحیدی وحیاتی فارغ از دنیا و اجتناب از دنیا است و رمز استقلال روحانیت شیعه نیز همین است و جاذبه‌های دنیا چشمان آنان را خیره نکرده است.

  • ولایت فقیه امری شرعی نیست بلکه عقلی است

امام جمعه کاشان اضافه کرد: ولایت فقیه یک امر عقلی است و شرعی نیست و قبل از اینکه شرعی باشد عقلی است.

آیت الله نمازی بیان داشت: جایگاه عالم آن هم عالم به معارف الهی بالاترین مقام معنوی در دنیا و آخرت است و کسی نمی‌تواند جایگاه عالمان دینی را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه آثار انقلاب اسلامی که نتیجه نهضت حسینی است در دین متبلور شده است، اضافه کرد: فاصله بین فقیه و امام معصوم یک درجه است اما آن یک درجه 500 سال فاصله است.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: عالمان دین در خلأ انبیا، همان مسؤولیتی را دارند که انبیا و اولیا داشتند و این موضوع نباید موجب شود که طلاب جوان مغرور شوند.

آیت الله نمازی ادامه داد: عالمی که از آن در کتاب و روایات ذکر شده نگاهش به بندگان خدا این است که تمام بنده‌های خدا از او بهترند.

  • سرکوب مقاومت در منطقه و تشکیل داعش چیز جدیدی نیست

وی افزود: در طول تاریخ، اسلام مورد تهاجم و تاخت و تاز زیادی قرار گرفته و این روند ادامه داشته به طوری که مسأله سرکوب مقاومت در منطقه، تشکیل گروه کافر و بی رحم داعش چیز جدیدی نیست.

امام جمعه کاشان با اشاره به تهاجمات نظامی استکبار به کشورهای مسلمان مثل افغانستان، عراق و ایران، گفت: همه این توطئه‌ها مقدمه‌ای است که مسأله فلسطین فراموش شود اما فلسطین خط مقدم است و اگر این خطر شکسته شود تجاوز به سایر کشورهای مسلمان صورت می‌گیرد.

آیت الله نمازی به تهاجم فرهنگی دشمن نیز اشاره کرد، و گفت: در عرصه جنگ فرهنگی، علما خط مقدم هستند و به طلاب جوان اعلام می‌کنیم رسالت امروز روحانیت شیعه و سنی تشکیل جهاد علمی و فرهنگی برای دفاع از اسلام و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان است.

وی با اشاره به همایش علما در مقابله با گروه‌های تکفیری در قم گفت: این حرکت که از سوی مرجعیت شیعه در قم و با مدیریت حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی صورت گرفت کاری بسیار بزرگ بود و وظیفه داریم از این ابتکار مرجعیت شیعه تشکر کنیم، این حرکت یک الگو است و باید ادامه یابد.

کد خبر 280092

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha