همشهری آنلاین: فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: زایران برای بازگشت به کشور صبور باشند و عجله نکنند.

حسن شاهوار پور

سردار «حسن شاهوار پور» روز شنبه در مرز شلمچه به ایرنا گفت: بسیج و سپاه با فراهم کردن تمامی امکانات خود در زمینه تردد زایران خدمت رسانی می کند.

وی اظهار داشت: 500 نیروی بسیجی در شلمچه و چذابه به صورت مستقیم درگیر خدمات رسانی به زایران هستند.

سردار شاهوارپور همچنین با بیان کنترل ورود زایران بازگشتی به کشور از سفر عتبات عالیات با کمک نیروی انتظامی، بسیج و سپاه اضافه کرد: زایرانی که با مجوز از کشور خارج شده اند، به راحتی می‌توانند به کشور وارد شوند و افرادی نیز که بدون مجوز از مرز خارج شده اند با تدابیر اندیشده شده و پس از احراز هویت می توانند وارد ایران شوند.

فرمانده سپاه استان خوزستان تصریح کرد: سپاه 150 دستگاه اتوبوس در مرز شلمچه و چذابه برای انتقال زایران به شهرهای اهواز، بستان و خرمشهر مستقر کرده است.

ناوگان حمل و نقل ریلی و زمینی در خدمت زایران حسینی

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان خوزستان نیز به ایرنا گفت: برای بازگشت زایران عتبات عالیات به کشور برنامه ریزی لازم انجام شده است.

مسعود مصدقی افزود: 600 دستگاه اتوبوس، 200 دستگاه مینی بوس و یکهزار خودروی سواری مسافربر در دو پایانه مرزی شلمچه و چزابه مستقر شده است.

وی اظهار داشت: در پایانه شلمچه 300 دستگاه اتوبوس، 100 دستگاه مینی بوس و 500 دستگاه خودروی مسافربر تدارک دیده است.

مصدقی ادامه داد: دو قطار با ظرفیت یکهزار و 200 مسافر نیز به مقصد تهران و دو دستگاه ریل باس از خرمشهر تا اندیشمک پیش بینی شده تا بتوانیم زایران در مسیر بازگشت با مشکلی مواجه نشوند.

خدمت رسانی منطقه آزاد اروند به زایران حسینی

مدیر منطقه آزاد اروند گفت: این منطقه وظیفه خدمت رسانی به زایران بازگشتی از سفر عتبات عالیات در کریدور عراق را بر عهده دارد.

محمد نظارت روز شنبه در شلمچه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به خیل زایران ورودی به کشور از مررز شلمچه، منطقه آزاد اروند خدمت رسانی به زایران از بصره تا مرز شلمچه را برعهده داشته و پشتیبانی نیروهای عراقی را نیز انجام می دهد.

وی اظهارداشت: در هر وعده غذایی 15 هزار پرس غذا بین هموطنان در مسیر بصره تا نقطه مرزی شلمچه توزیع می شود.

نظارت ادامه داد: همچنین اقلام خوراکی در فواصل زمانی مختلف بین زایران بازگشتی از سفر کربلا به میهن توزیع می شود.

عزم مسوولان خوزستان برای پذیرایی از زایران

استاندار خوزستان نیز روز شنبه در حاشیه بازدید از مرز شلمچه و بررسی وضعیت تردد زایران از این پایانه مرزی از مسوولان و دست اندرکاران ستاد اربعین استان خواست که عزم خود را برای پذیرایی مطلوب و شایسته زائران بازگشته به کشور از عتبات عالیات جزم کنند.

«عبدالحسین مقتدایی» در نشست مشترکی با مسوولان ستاد اربعین استان، در خصوص پذیرایی از زایران بازگشتی به کشور دستورات لازم را صادر کرد.

مقتدایی در حاشیه این دیدار در گفت و گو با ایرنا، گفت: با همت و مشارکت مردم و اقدامات مسوولان، امیدواریم بتوانیم از زایران ورودی به کشور در مرزهای شلمچه و چذابه به خوبی پذیرایی کنیم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کارهای تامین امنیت و سلامت زایران ورودی به کشور انجام شده است، افزود: این استان با میزبانی مطلوب از زایران ورودی به مرزهای شلمچه و چذابه برگ افتخار دیگری بر افتخارات خود می افزاید.

مقتدایی اضافه کرد: با توجه به حجم بالای زایرانی که از این استان راهی عتبات عالیات شدند، تدارک و پذیرایی مطلوب از آنان همت جهادی و مشارکت همگانی می طلبد.

وی در خصوص تمهیدات پیش بینی شده برای تامین سوخت خودروهای ورودی به استان به ویژه اتوبوس ها، اضافه کرد: با برنامه ریزی انجام شده در ستاد اربعین استان، پمپ های تامین سوخت سیار در مبادی ورودی شهرها و نزدیکی پایانه های مرزی مستقر شده است و در این خصوصنیز مشکلی نداریم.

استاندار خوزستان همچنین با بیان برنامه ریزی انجام شده در ستاد اربعین مبنی بر اسکان زایران، افزود: مساجدی که در مسیر تردد زایران هستند نیز مجوزهای لازم را برای پذیرش آنان دریافت کرده اند.

بیش از 600 هزار زایر از مرزهای شلمچه و چذابه استان خوزستان برای شرکت در آیین اربعین حسینی، عازم کربلا شده اند.

بازگشت زایران به میهن از دو مرز شلمچه و چذابه آغاز شده و رو به افزایش است.

مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام، مبادی تردد زمینی زایران عتبات عالیات است.

کد خبر 280907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha