دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: قسمت نهایی سه‌گانه علمی تخیلی «هابیت» با فروش طوفانی در هفته اول اکران، صدرنشین گیشه سینماهای جهان شد.

هابیت

به گزارش ايسنا؛ «هابیت: نبرد پنج سپاه» ساخته پيتر جكسون در اولین هفته نمایش جهانی خود با فروش بیش از 117 میلیون دلار و جذب 14/5 میلیون مخاطب در بیش از 15 هزار سالن سینمای، 37 کشور جهان عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان را از آن خود کرد.

سینماهای آلمان با فروش 19/5 میلیون دلاری در 1442 سالن بهترین بازار خارجی آخرین قسمت از سری فیلم‌های «هابیت» به کارگردانی «پیتر جکسون» در اولین هفته اکران بودند و بهترین فروش آغازین سال سینماهای آلمان به نام «هابیت» رقم خورد.

میزان فروش آغازین «هابیت: نبرد پنج سپاه» در آلمان در مقایسه با قسمت اول و دوم این فیلم به ترتیب با 22 و 15 درصد افزایش روبه رو بوده است.

سینماهای انگلیس نیز فروش 15/2 میلیون دلاری را در 1490 سالن سینما برای فیلم جدید «هابیت» ثبت کردند که تقریبا برابر با فروش آغازین «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» در این کشور اروپایی است.

سینماهای فرانسه نیز 14/5 میلیون دلار در 914 سالن سینما برای ساخته جدید «پیتر جکسون» به ارمغان آوردند که 23 درصد بیشتر از فروش آغازین «هابیت: سفر غیرمنتظره» و 14 درصد بیشتر از «هابیت: نابودی اژدها» بود.

از دیگر بازارهای پرفروش آخرین قسمت از سه‌گانه علمی تخیلی «هابیت» می‌توان به روسیه(13/4 میلیون دلار در 2385 سالن سینما)، برزیل(6/9 میلیون دلار در 1037 سالن سینما) و مکزیک(6/4 میلیون دلار در بیش از سه هزار سالن سینما) اشاره کرد.

«هابیت؛ نبرد پنج سپاه» از این هفته در ایتالیا‌، اسپانیا‌، کره جنوبی و متعاقب آن در استرالیا و چین به روی پرده خواهد رفت.

کد خبر 281170

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha