همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه تغییر «صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران» به «بنیاد ملی علم ایران»، گفت: اگر این اتفاق عملیاتی شود، حمایت‌های این صندوق ارتقاء پیدا می‌کند و پژوهشگران بیشتری می‌توانند از تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

به گزارش تسنیم، دكتر محمد فرهادی در شانزدهمین جشنواره جوان خوارزمی در دانشگاه شهید بهشتی، گفت: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران كشور از سال 1383 کار خود را با فراخوانی که اعلام شده بود، آغاز کرد و این صندوق امروز از دانشگاه‌ها، مراکز علمی و غیردولتی حمایت می‌کند.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به اختصاص 4 درصد از تولید ناخالص ملی به امر پژوهش، یادآور شد: اختصاص یافتن این بودجه به امر پژوهش از جمله مسائلی است که دولتمردان باید محقق شدن آن را فراهم سازند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل کارآفرینی و رويكرد دانش‌بنیان، گفت: امروز باید دانشگاه‌های خود را به دانشگاه‌های نسل سوم هدایت کنیم و پس از عبور از دانشگاه‌های نسل اول و دوم، پژوهش‌ها تبدیل به محصول شوند تا بتوانیم دانایی را به ثروت و دارایی تبدیل کنیم.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به اینکه نیازمند اهتمام جدی در امور پژوهشی هستیم، اضافه کرد: باید به سمت رشته‌های بین رشته‌ای برویم و رشته‌های جدیدی که مورد نیاز است، ایجاد کنیم.

فرهادي افزود: دولت امسال 50 درصد بیشتر از سال قبل برای صندوق‌ نوآوری و شکوفایی بودجه در نظر گرفته که باید در زمینه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان به کار گرفته شود.

وزیر علوم، تحقيقات و فناوري خاطرنشان کرد: باید بانک ایده تشکیل شود تا ایده‌ها از نظر حقوقی محافظت شود.

کد خبر 281260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha