وضعیت در مرزها کم‌کم به حالت عادی برمی‌گردد و آنطور که مسئولان ذی‌ربط اعلام کرده‌اند تعداد وسایل نقلیه برای انتقال زائران اربعین حسینی از مرزها به نقاط مختلف کشور نسبت به روزهای گذشته بهتر شده‌ و از ازدحام چند روز پیش جمعیت نیز کاسته شده‌است.

زائران عتبات


تاكنون نزديك به يك ميليون زائر اربعين حسيني از يك ميليون و 500هزار زائر ايراني عتبات به كشور بازگشته‌اند. كمبود اتوبوس كه يكي مشكلات زائران بود نسبتا تأمين شده و به گفته رئيس سازمان حج و زيارت براي تسهيل در انتقال زائران راه‌آهن بصره - نجف در خدمت زائران ايراني قرار گرفته است.

به‌گفته سعيد اوحدي هر روز 2قطار از بصره زائران را به نجف مي‌رساند كه در نجف با هماهنگي كنسولگري حسينيه‌اي براي اين زائران درنظر گرفته شده است تا در آنجا مدتي استراحت كنند.

وي از ارسال خدمات تغذيه‌اي به 3مرز ورودي كشور براي يك‌ميليون نفر خبر داد و گفت: هيچ كمبودي در مرزها از لحاظ آب و تغذيه وجود ندارد و زائران در هر سه‌مرز پس از ورود به كشور با ميان وعده‌هاي درنظر گرفته شده پذيرايي مي‌شوند. همچنين وعده‌هاي ناهار و شام غذاي گرم به زائران داده مي‌شود.

فعلا اعزام به عتبات نداريم

درحالي‌كه زائران اربعين در حال بازگشت به كشورمان هستند برخي هموطنان مي‌خواهند به عتبات اعزام شوند كه به گفته معاون اجتماعي ناجا تا اطلاع ثانوي امكان اعزام زائران عتبات عاليات از طريق مرز زميني ميسر نيست و زائران از مراجعه به مرزها جداً خودداري كنند.

سردار سعيد منتظرالمهدي علت اين امر را حجم بالاي ورود زائران عتبات عاليات از مرزهاي زميني به داخل كشور و بسيج همه توانمندي‌هاي دستگاه‌هاي ذي‌ربط براي ورود مناسب اين عزيزان و همچنين عدم‌آمادگي پذيرش زائر جديد از طرف عراقي اعلام كرد.

فرمانده نيروي انتظامي نيز با اشاره به اضافه شدن وظيفه امدادي به ماموريت‌هاي يگان ويژه ناجا گفت: 6گردان يگان ويژه در مرزهاي چزابه، مهران و شلمچه مستقر هستند و براي خدمت‌رساني به مردم به كارگيري شده‌اند.

ورود روان زائران از مرز مهران

ناصر خدرنژاد‌ معاون سازمان حج و زيارت با بيان اينكه در مرز مهران ورود زائران روان‌تر شده، گفت: اتوبوس، تغذيه و تداركات براي زائران ايراني به اندازه كافي وجود دارد و كمبودي در مرزها نسبت به روزهاي گذشته احساس نمي‌شود. همچنين براي پيشگيري از ازدحام جمعيت در مرز مهران، خروج كاروان‌هاي سازمان حج و زيارت را به مرز شلمچه منتقل كرديم تا تداخلي در مسير عبور و مرور زائران ايجاد نشود. متأسفانه هنوز عده‌اي گمان مي‌كنند مي‌توانند بدون گذرنامه از كشور خارج شوند و اين در حالي است كه هم‌اكنون از مرز مهران هيچ زائري امكان خروج ندارد.

کد خبر 281321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha