همشهری آنلاین: سرپرست دانشگاه تهران با اشاره به اینکه کسری بودجه سال جاری دانشگاه تهران ۳۶ میلیارد تومان است، اظهار کرد: بخشی از این کسری مربوط به دیون پرداختی مثل حق‌التدریس و بخش دیگر مربوط به بدهی‌های اجرایی و عمرانی دانشگاه است.

به گزارش ايسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی از تلاش براي افزايش سهم بودجه دانشگاه تهران از محل فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه خبر داد و گفت: بودجه آموزش عالی نسبت به بودجه کشور کم دیده می‌شود.

وی افزود: به دلیل میزان خدمات، سرویس‌ها و انتظاری که از دانشگاه تهران می‌رود، این دانشگاه با هزینه‌های اضافه بر یک دانشگاه متعارف روبروست كه این نوع هزینه‌ها در بودجه دانشگاه‌ها دیده نمی‌شود.

نیلی‌ احمدآبادی تصریح کرد: در کل بودجه آموزش عالی نسبت به بودجه عمومی کشور کم دیده می‌شود و تحقق انتظاراتی که از این بخش می‌رود با وجود این میزان بودجه سخت است.

وی با تاکید بر اینکه در تلاش هستیم سهم بودجه را از محل فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه و همین‌طور کمک فارغ‌التحصیلان و مشارکت آنها در تامین هزینه دانشگاه را افزایش دهیم، بیان کرد: یکی از اهداف دانشگاه کاهش فشار درآمدی از محل شهریه‌هاست، چراکه این مساله می‌تواند کیفیت دانشگاه را تحت تاثیر قرار دهد.

سرپرست دانشگاه تهران، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در پارک علم و فناوری این دانشگاه را 250 شرکت عنوان کرد و افزود: علاوه بر این شرکت‌ها تعدادی پژوهشکده نیز تحت نظر دانشگاه فعالیت می‌کند.

وي کل درآمد پژوهشی دانشگاه را 23 میلیارد تومان اعلام كرد و گفت: این رقم در مقایسه با درآمد اختصاصی دانشگاه رقم بالایی نیست اما ما قصد افزایش سهم این بخش در تامین هزینه دانشگاه داریم.

کد خبر 281750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha