همشهری آنلاین: با اتجام بازی‌های رده‌بندی و فینال، جام چوگان گرامیداشت امیر جانباز فریبرز تاج محرابی به پایان رسید.

Polo

در بازی رده‌بندی کاسپین ۶ بر ۷ بازی را به خلیج فارس واگذار کرد و تیم خلیج فارس سوم شد. در بازی فینال هم ارس ۹ بر ۸ هامون را شکست داد و اول شد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون چوگان، این رقابت‌ها را هیئت چوگان استان تهران به پاس زحمات بی‌شائبه پیشکسوت چوگان، امیر سرتیپ جانباز فریبرز تاج محرابی در روزهای پنجشنبه ۴ دی ماه ساعت ۱۳ و جمعه ۵ دی ماه ساعت ۱۰ صبح با شرکت ۴ تیم ترتیب داده بود.

امیر فریبرز تاج محرابی از امرای ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در ارتش در سال‌های دفاع مقدس خدمات ارزنده‌ای به کشور عزیزمان ارائه نمود که از آن جمله می‌توان به فرماندهی رسته پیاده گروه ضربت لشگر ۹۲ زرهی و فرماندهی گروه چریکی که در عملیات فتح تپه‌های الله اکبر دشت آزادگان انجام شد اشاره کرد. وی در سال ۱۳۶۰ به درجه جانبازی نائل آمد.

تاج محرابی در سال ۱۳۵۳ با بازی چوگان آشنا شد و چنان شیفته و دلباخته این بازی کهن گردید که از آن پس تاکنون لحظه‌ای از این بازی دلنشین و کهن و اصیل کشورمان دست نکشیده است .

وی در دهه ۷۰ به مدت ۵ سال سرپرست باشگاه چوگان نیروی زمینی ارتش (باغ بنانیه) بود و از جمله کسانی بود که همراه با دیگر پیشکسوتان این بازی، به دنبال تاسیس فدراسیون مستقل چوگان بوده و سنگ بنای فدراسیون کنونی چوگان را نهادند.

 

کد خبر 282124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha