همشهری آنلاین: معاون فرهگ دفاعی و امور بسیج ستاد کل نیروهای مسلح گفت:جنگ تحمیلی با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط زیاده‌خواهان به ملت ایران تحمیل شد و همه اسناد بر علیه متجاوزان است. آن‌ها می‌خواستند نظام ما را با یک چالش جدی مواجه کنند.

مسعود جزایری

به گزارش ایسنا، سردار مسعود جزایری که امروز در اولین همایش مجلس و دفاع مقدس در محل قدیم مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت،افزود:به دنبال همین تعدی به میهن اسلامی، پیرمرادمان حضرت امام (ره) با یک فرماندهی مدبرانه و با پشتیبانی اقشار مختلف مردم و در جبهه‌ها با همت رزمندگان تاریخی آفرید که همچنان ماندگار خواهد بود. بنابراین تاریخ دفاع مقدس پر از ناگفته‌هایی است که باید در آینده بازگو شود و فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی می‌تواند انتقال دهنده تاریخ دفاع مقدس باشد. در عین حال نباید فقط در گذشته بمانیم. اگرچه این گذشته‌ای که از آن صحبت می‌کنیم درس‌هایی مفید برای آینده دارد.

سردار جزایری یادآور شد: البته حتی یک چند دهم کارهایی که باید برای بازگویی حماسه‌های تاریخ دفاع مقدس انجام شود صورت نگرفته است و لازم است در عرصه‌های مختلف کارهای زیاد و بزرگی انجام شود.

وی ادامه داد: در عین حال باید دفاع جانانه دیروز را به دفاع امروز پیوند بزنیم زیرا امروز در یک جنگ نرم به تمام معنا به سر می‌بریم. باید باور کنیم که مورد هجمه نرم دشمنان قرار داریم و براساس همین شرایط برنامه‌ریزی و کار کنیم. دفاع مقدس یا همان جنگ تحمیلی باورمان شده اما باید جنگ امروز را هم به صورت کامل باور کنیم.

سردار جزایری اظهار کرد: دشمن یک جنگ درازمدت را علیه ما برنامه‌ریزی کرده و می‌خواهد با شبیخون فرهنگی باورهای مردم ما را سست کند. بنابراین باور این حمله و تهاجم دشمن باید در جامعه نهادینه شود و حتی در تدوین قوانین هم به آن توجه کافی داشته باشیم تا بتوانیم دفاع مناسب انجام بدهیم. جنگ نرم جنگی چند لایه است و حد و مرز جغرافیای نمی‌شناسد بلکه فکر انسان‌ها را هدف قرار گرفته است و درصدد است ساختارها و باورهای ما را از بین ببرد. دشمن به صراحت می‌گوید که باید ایرانی‌ها را از راه انقلابی که به آن پایبند هستند منحرف کنیم. مقابله با این هجمه به یک گفتمان‌سازی و ایجاد ساختارهای جدید و مناسب نیاز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: فراکسیون دفاع‌مقدس می‌تواند دفاع دیروز را به دفاع امروز پیوند زده و اقدامات را هماهنگ کند. بنابراین امروز به نهادینه شدن واژه فرهنگ دفاعی در کشور نیاز مبرم داریم. امیدواریم فراکسیون دفاع مقدس مجلس به ناگفته‌های دفاع مقدس و بر زمین مانده‌های آن توجه کرده و احیا کند.

کد خبر 282442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha