یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸
۰ نفر

از برس مناسب استفاده کنید؛ برای صاف کردن مو از یک برس گرد و قطور، برای مجعد کردن و حالت دادن از برس گرد نازک و از برس تخت برای صاف و یکدست کردن سطح مو استفاده کنید.

  • فواید برس زدن

برس زدن جريان هوا را بهتر به موها مي‌رساند، پوست سر را نرم كرده و آب رساني و تغذيه ريشه‌هاي مو را آسان‌تر مي‌كند. بيشتر ما موهاي مان را بسيار با عجله و سريع شانه مي‌كنيم اما برس زدن آرام و روزمره روغن‌هاي طبيعي موجود بر سطح موها گسترش می‌دهد و مو را درخشنده می‌کند.

انواع و اقسام برس‌ها:

  •  برس تونلي

اين برس را به خاطر مجراهاي باز‌ ‌و V شكل بودن آن، تونلي مي‌نامند. اين مجراهاي باز به جريان هوا اجازه عبور مي‌دهد. در نتيجه هواي گرم سشوار در لابه‌لاي مو به گردش در آمده و خود را به ريشه مو مي‌رساند و موجب افزايش سرعت خشك شدن مو و انبوه به نظر آمدن آن مي‌شود. اين برس به خاطر فاصله زياد سوزن‌هايش براي گره گشايي از مو نيز انتخاب مناسبي است.

  •  برس كوسن‌دار (بالشتک‌دار) ‌

اين برس داراي يك پايه كوسن‌دار پلاستيكي است كه سوزن‌هاي برس روي آن سوار شده است. اغلب به پايه اين نوع برس‌ها كمي‌ انحنا داده مي‌شود. از اين برس براي صاف و هموار كردن موها (بدون حجم دادن) استفاده مي‌شود. در صورت استفاده از سوزن‌هاي فلزي بهتر است نوك سوزن‌ها، به توپي‌هاي پلاستيكي ختم شوند‌ تا موجب خراش پوست سر و شكستگي مو نشوند.

  • برس پدالي

اين برس تا حدودي شبيه برس كوسن‌دار است. وجه تمايز آن در نوع كوسن، اندازه و شكل آن است و نسبت به برس كوسن‌دار، بزرگ‌تر و پهن‌تر است. مورد استفاده آن بيشتر موهاي بلند و انبوه است، اما اندازه‌هاي كوچك‌تر آن براي موي كوتاه و متوسط هم مي‌تواند به كار برده شود.

  • برس‌هاي مدور

همان‌طور كه از نام آن پيداست اين برس به صورت مدور يا لوله‌اي است، يعني سوزن‌هاي آن پيرامون يك ميله استوانه‌اي شكل سوار شده و بيرون آمده است.

نكته مهمي‌كه بايد در مورد اين نوع برس‌ها گفته شود، آن است كه بر خلاف آنچه به نظر مي‌آيد اين برس تنها براي فر كردن مو كاربرد ندارد

 بلكه با انتخاب نوع مناسب از اين برس‌ها مي‌توان به مدل دلخواه مو دست يافت، براي مثال براي دستيابي به موي راست و ايستاده، از برس‌هايي كه سوزن‌هاي آن از هم فاصله زيادي دارند و براي صاف كردن موها از برس‌هاي متراكم تر استفاده مي‌شود. توجه داشته باشيد كه هرچه قطر برس بيشتر باشد، مو صاف‌تر مي‌شود. پس براي دستيابي به فر بايد از برس‌هايي با قطر كمتر استفاده كرد.

  •  برس‌هاي حرارتي

درون این برس‌ها عنصر حرارتي به كار رفته تا كار برس و سشوار را همزمان انجام دهند و در وقت صرفه جويي كنند. برس‌هاي حرارتي معمولا از نوع مدور هستند اما انواع تونلي و مدل دهنده آن نيز در بازار ديده مي‌شود.

با موی خود خوش‌رفتار باشید.خوش رفتار باشید و با موي خود به ملايمت رفتار كنيد. غلاف اطراف هر تار مو به سمت پايين رشد مي‌كند. هنگام خشک کردن موها با حوله يا شانه و سشوار زدن هميشه دست‌تان را از سمت ريشه به سمت نوك مو حركت دهيد تا مو نشكند.

از برس مناسب استفاده كنيد؛ براي صاف كردن مو از يك برس گرد و قطور، براي مجعد كردن و حالت دادن از برس گرد نازك و از برس تخت براي صاف و يكدست كردن سطح مو استفاده كنيد.

استفاده از كرم‌ يا شامپوهاي نرم‌كننده مو پس از حمام کردن، مو را نرم‌تر كرده و شانه كردن مو را راحت‌تر مي‌كند. موهاي‌تان را پيش از شست‌وشو با شامپو، برس كنيد تا خوب از هم جدا شوند. موي خيس، شكننده‌تر است بنابراين از خشك كردن خشن مو با حوله و شانه زدن و برس كشيدن سفت و سخت بايد جدا خودداري كنيد.

  • چه‌طور برس بزنیم؟

برس زدن بايد دو بار در روز (صبح و شب) و هر بار دست كم يك دقيقه انجام شود. براي جدا كردن موها، ابتدا شانه را روي نقاطي كه گره‌هاي احتمالي وجود دارد بگذاريد‌ و گره‌ها را باز كنيد. موها را نكشيد و به تدريج دسته‌هايي از موي‌تان را شانه كنيد.

بهترين راه برس زدن موها اين است كه سر به طرف پايين باشد و موها از پشت گردن به طرف پيشاني برس شوند و سپس از كناره‌ها به طرف بالاي سر اين كار را ادامه دهيد و در انتها با برس كردن از پيشاني به طرف پشت سر كار را خاتمه دهيد. اگر موهاي‌تان را شستيد، صبر كنيد تا 80 درصد از موهاي‌تان خشك شوند و بعد برس بکشيد.

منبع:همشهري‌تندرستي

کد خبر 283051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha