مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: به پلیس راهنمایی و رانندگی برای دست‌کاری چراغ‌ها تذکراتی داده‌ایم.

چراغ راهنمایی

به گزارش ایسنا، جعفر تشکری هاشمی با حضور در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: قانون‌گریزی و تخلفات در شهرها در حال رخ دادن است و ضعف در نظارت در رفتارهای یکپارچه شهروندان در حوزه قانون مشاهده می‌شود.

وی ادامه داد: یکسری عوامل موثر فرهنگی در بروز معضلات ترافیکی وجود دارد و این نیز ناکافی بودن آموزش‌های پایدار است.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: تفاوت رفتاری شهروندان در شرایط دیده شدن و دیده نشدن وجود دارد و نگاه ارزشی به رفتارهای ترافیکی از جمله معضلات فرهنگی دربحث‌های ترافیکی مشاهده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت:‌ در کشورهای توسعه یافته بیش از سه دهه است که رفتارهای غلط ترافیکی به فراموشی سپرده شده است ولی در ایران مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال این نیستیم که خط‌های سفید خیابان‌ها را اضافه کنیم گفت: تصاویر دوربین‌ها نشان می‌دهد که شهروندان به خوبی به سمت رعایت قوانین در مرکز شهر رفتند و رانندگان نظم و انضباط را رعایت می‌کنند.

تشکری هاشمی بیان داشت: تجهیزات هوشمند شهر برای نظارت کامل افزایش پیدا می‌کنند و اجرای طرح خط سفید به صورت پایلوت در منطقه 6 و 8 تهران در حال اجراست که با آغاز سال 94 در کل تهران اجرایی می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان داشت: در حوزه فرهنگ‌سازی عمومی و تخصصی که شامل آموزش شهروندان و پرسنل در حمل و نقل است باید توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم با سیستم‌های هوشمند از تخلف افراد جلوگیری کنیم و این سیستم‌های هوشمند در معابر و قسمت‌های خوبی جانمایی شود، افزود: شرایط کلی به گونه‌ای است که در بحث ترافیک شرایط نامطلوبی داریم که با حل مباحث رفتاری برطرف می‌شود.

وی گفت:‌ طرحی که اخیرا با عنوان خط سفید اجرایی کرده‌ایم مقطعی نیست و تا استمرار کامل این طرح ادامه دارد.

در ادامه این جلسه و در پاسخ به اظهارات اعضای شورای اسلامی شهر تهران تشکری هاشمی درباره تلفات رانندگی اظهار داشت: در طول 4 سال گذشته تلفات رانندگی در شهر تهران از 1800 نفر به 844 نفر در سال گذشته رسیده است.

وی افزود: کمپین و کار با سمن‌ها در حوزه آموزش و فرهنگ‌سازی را آغاز کرده‌ایم و باید مساجد و پایگاه‌های بسیج و نهادهای خانواده در کنار این طرح ما را همیاری کنند.

معاون حمل و نقل شهرداری تهران درباره دست‌کاری چراغ‌ها توسط پلیس نیز اظهار داشت:‌ در خصوص این اقدام تذکرات لازم داده شده است.

وی درباره شماره‌گذاری خودروها اظهار داشت:‌ برای شماره‌گذاری به صورت قانونی منعی نداریم و سقف خودرو برای شماره‌گذاری مشخص نشده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: لایحه طرح جامع پارکینگ مورد بررسی قرار گرفته تا به نتیجه نهایی در شورای اسلامی شهر تهران برسد.

همچنین در ادامه سخنرانی تشکری هاشمی، احمد دنیامالی، رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی گفت: در اجرای هرچه بهتر پروژه خط سفید، نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نصب دوربین‌ها و دیگر اقدامات آماده‌سازی اجرای گسترده طرح سفید در شهرداری تهران با قوت در حال پیگیری است، گفت: طبق برآوردها تا پایان سال 93 شهروندان تهرانی بیش از15 میلیون برگ جریمه دریافت کرده‌اند که حدودا 700 میلیارد تومان می‌شود.

وی با بیان اینکه در کمیسیون عمران بحثی در مورد سر خوردن ماشین‌ها بر روی خطوط بررسی شد، ادامه داد: سر خوردن خودروها موجب به خطر افتادن جان عابران می‌شود و به نظر می‌رسد سر خوردن خودروها بر روی خطوط به دلیل باران‌های اسیدی و آلودگی هوا باشد.

همچنین الهه راستگو عضو هیات رییسه شورای شهر با بیان این که کمپین خط سفید می‌تواند تاثیر مثبتی بر فرهنگ ترافیکی داشته باشد، گفت: یکی از مهم‌ترین معضلات شهری ما عادت کردن مردم به رفتارهای غلط ترافیکی است که باید این مسئله حل شود.

همچنین مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه باید مبنای شماره‌گذاری خودروها مشخص شود گفت: گاه دیده می‌شود که نمایشگر زمان چراغ‌های راهنمایی ناگهان تغییر می‌کند که باید این مسئله حل و فصل شود.

همچنین مجتبی شاکری رئیس کمیته نام‌گذاری شورای شهر با بیان اینکه شماره‌گذاری روزانه بیش از هزار خودرو در تهران چه توجیهی دارد، گفت: باید برای این مسائل چاره‌اندیشی و به امر و نهی فرهنگی چون امر به معروف و نهی از منکر توجه شود و به جای اعمال قانون که هزینه‌های هنگفتی برای مردم در پی دارد، به مقولات فرهنگی توجه کنیم.

همچنین رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه باید فرهنگ‌سازی از مدارس آن هم به صورت واقعی آغاز شود، گفت: استانداردها در حوزه حمل و نقل باید مورد بازنگری قرار گیرد و بر اساس استانداردها، فاصله بین خطوط مشخص شود چرا که وقتی فاصله خطوط استاندارد نباشد، خودروی سوم خود را بین دو خط جا می‌دهد و نباید خطوط به گونه‌ای طراحی شوند که اجازه خودروی اضافی را بدهند.

وی ترافیک میدان توحید را یکی از شاهکارهای ترافیکی تهران دانست و گفت:‌ در این میدان 9 لاین ورود و خروج وجود دارد که یک کلاف سردرگم ترافیکی را ایجاد کرده است.

همچنین انصاری عضو کمیسیون بودجه نیز با بیان اینکه در گذشته افسران پلیس آموزش دیده، کنترل معابر را بر عهده داشتند که این افراد به خوبی ترافیک را کنترل می‌کردند، گفت:‌ درحال حاضر سربازان برای کنترل معابر به کار گرفته می‌شوند که گاها به تشدید ترافیک کمک می‌شود.

همچنین شیبانی سکوت چندین ماهه خود در شورا را شکست و در نطقی کوتاه گفت: در گذشته هر کسی که قصد خرید خودروی نویی را داشت، خودروی کهنه‌ای را از رده خارج می‌کرد که چه خوب است این مدل مجددا احیا شود.

در ادامه تندگویان سخنگوی کمیسیون شهرسازی و معماری نیز با بیان اینکه تا زمانی که مدل ارائه آموزشی نداشته باشیم، نمی‌توانیم به این مشکل فائق آییم گفت: در کل مجموعه شهرداری در حوزه روابط عمومی با مردم، ضعیف عمل می‌کند.

همچنین معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر با بیان اینکه گاهی مردم برای عبور از محدوده طرح زوج و فرد دست به ابتکاراتی زده و با استفاده از وسایل مختلف پلاک خود را می‌پوشانند گفت: پیشنهاد می‌شود دوربین‌هایی در معابر نصب شده که اقدام به ثبت تصویر پلاک جلوی خودرو کنند.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر نیز افزود: می‌توان در بحث فرهنگ‌سازی از ظرفیت بسیج، مساجد و ائمه جماعات بهره برد.

کد خبر 283340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha