شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۵
۰ نفر

۱۰معلم فداکار از سراسر کشور با حضور وزیر آموزش و پرورش تجلیل شدند. در نخستین جشنواره جلوه‌های معلمی «علی بهادری» از استان اردبیل به‌دلیل اهدای نیمی از کبدش به دانش‌آموزش، «اکبر عابدی» از استان گیلان به‌دلیل نجات دانش‌آموزانش از آتش، «مرتضی اصغری» از آذربایجان‌شرقی به‌دلیل تدریس ۵سال متوالی به دانش‌آموز بیمارش در منزل و «معصومه‌خوشکام» از شهر تهران به‌دلیل حضور در کلاس درس بعد از عمل دیسک کمر روی تخت تجلیل شدند.

 همچنين «كاظم جعفري» از استان آذربايجان‌غربي به‌دليل درمان دانش‌آموز سرطاني با هزينه شخصي، «احسان موسوي» از استان كرمان به‌دليل پيگيري مداواي دانش‌آموزي كه قادر به حركت نبوده، «ثريا مطهرنيا» از استان كردستان به‌دليل پيگيري مداواي 15دانش‌آموز بيمار، «فرخنده جعفري‌پور» از استان قزوين به‌دليل تقبل هزينه تحصيل 2دانش‌آموز و اهداي جهيزيه، خانواده مرحوم «فرزاد» از استان كهگيلويه و بوير احمد به‌دليل اهداي اعضا به 7بيمار نيازمند و خانواده مرحوم «صفرزاده» از استان لرستان به‌دليل نجات دانش‌آموزان در حادثه سيل، به‌عنوان معلم فداكار انتخاب شده و از سوي وزير آموزش و پرورش تقدير شدند. در اين مراسم كه وزير آموزش و پرورش، معاونان و مديران آموزش و پرورش به همراه همسران‌شان حضور داشتند، همچنين از همسر شهيد همت، همسر شهيد زين‌الدين و همسر شهيد باكري تجليل شد.

علي‌اصغر فاني وزير آموزش و پرورش در اين مراسم با اشاره به اينكه همه معلمان ايثارگر هستند، گفت: ما در تلاش هستيم تا با معرفي تعدادي از معلمان به جامعه آنها را الگوي سايرين قرار دهيم. اميدوارم كه اين حركت ادامه داشته باشد و آموزش‌وپرورش با اين قبيل اقدامات، در راه الگوسازي براي جامعه موفق باشد. اقدام فراتر از وظيفه بدون انتظار پاداش ايثار است، چرا كه ايثارگر پاداش خود را از خدا مي‌گيرد و بدون هيچ چشمداشتي و تنها در راستاي رضاي خدا حركت مي‌كند. وي با تأكيد بر اينكه اين معلم است كه با رفتار، ايثار، گذشت و رفتار بيرون و داخل كلاس خود تأثير جدي بر دانش‌‌آموز مي‌گذارد، افزود: معلمان در 105هزار مدرسه كشور نقش‌آفريني مي‌كنند و بايد رفتار شهروندي سازماني داشته باشند به اين معنا كه فراتر از وظيفه خود عمل كنند. وزير آموزش و پرورش با ذكر نام و ياد شهيد همت، گفت: اين شهيد بزرگوار هم خود فرهنگي بود و هم همسرش و البته شهداي بسياري مانند شهيد همت داريم كه من وي را به‌عنوان نمونه نام بردم.

کد خبر 283615

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha