مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

روز گذشته نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران به مؤسسه همشهری آمد تا ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این مؤسسه فرهنگی- مطبوعاتی، با مدیران آن نیز در نشستی به‌منظور بررسی راهکارهای تقویت ارتباطات دوسویه، شرکت کند.

مرتضی طلایی

مرتضي طلايي در اين نشست علاوه بر اينكه موضوعاتي را درخصوص اهميت شوراي شهر در اداره شهرها بيان كرد، پيشنهادهايي را براي استفاده از ظرفيت‌هاي همشهري براي پرداختن به مسئله مشاركت‌هاي محلي و مديريت محلي به‌صورت علمي ارائه داد. وي با بيان اينكه شوراي شهر تهران يك مدل براي كل كشور به‌حساب مي‌آيد و نحوه كار آن روي زندگي مردم تأثير بسزايي دارد، گفت: «بايد به موضوع شورا از بعد ذاتي و از لحاظ ماموريت‌ها و ارتباطاتش با شهرداري نيز نگاه شود.» به‌گفته وي بايد شورا از جهات اهميت تحقق مديريت يكپارچه شهري، سبك زندگي و خدمت به مردم بيش از پيش مورد اهميت قرار بگيرد.

نايب‌رئيس شوراي شهر تهران با بيان اينكه خوشبختانه مؤسسه همشهري در رسالت خودش فارغ از دسته‌بندي‌ها عمل كرده است، افزود: «نظارت بر اين مؤسسه بايد مهندسي شود. پيشنهادم اين‌ است كه در راه تعامل با اعضاي همشهري، شيوه‌نامه نظارت نيز تهيه شود تا با تصويب آن، روند نظارت مشخص شده و اين مؤسسه از گزندهاي احتمالي بعدي نيز حفظ شود.» طلايي درخصوص موضوع شوراياري‌ها گفت: بايد راه براي ورود نخبگان به شوراياري‌ها از يكسو و حضور حداكثري مردم در انتخابات آنها فراهم شود.

به‌نظر طلايي با وجود محدوديت‌هاي زماني و مالي بايد ظرفيت لازم در شوراياري‌ها و مديريت‌هاي محله در جهت برداشتن باري از روي دوش مديريت شهري ايجاد شود. وي درباره زمان ثبت‌نام براي شركت در انتخابات شوراياران نيز گفت: داوطلبان مي‌توانند از دوم بهمن به مدت 10 روز به سايت http://www.shorayaran.ir مراجعه و ثبت‌نام كنند. گفتني است نايب‌رئيس شوراي شهر تهران ديروز از بخش‌هاي مختلفي از مؤسسه همشهري ازجمله تحريريه روزنامه، فني و صفحه‌آرايي، مجلات، ضمائم و... بازديد به عمل آورد و با نيروهاي مشغول به‌كار در آنها گفت‌وگو كرد.

کد خبر 283984

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha