سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردی با ساختن لباسی زره مانند از ۹۴ دستگاه آی‌فون تلاش داشت این گوشی‌ها را به به صورت قاچاق از هنگ‌کنگ خارج کند، اما عجیب بودن حالت بدن او باعث شد ماموران امنیتی به او شک کرده و دستش را رو کنند.

آی‌فون

براساس گزارش تايم، اگرچه گوشي‌هاي آي‌فون در چين توليد مي‌شوند، اما به نظر مي‌آيد قاچاق اين گوشي‌ها از هنگ‌كنگ بسيار پرسود است، از اين رو به كاري رايج تبديل شده‌است، اگرچه دستگيري حين ارتكاب اين كار بسيار به ضرر فرد تمام خواهد‌شد.

قاچاق

رسانه‌هاي چيني در همين راستا خبر از دستگيري مردي را داده‌اند كه در مرز فوتيان، نقطه ورود و خروج ميان چين و هنگ‌كنگ، توسط ماموران درحالي دستگير شده كه 94 دستگاه آي‌فون را كه به يكديگر متصل شده‌بودند، با كمك چسب نواري به بدنش چسبانده و قصد خارج كردن آنها را از هنگ‌كنگ دارد؛ تكنيكي كه به زره آي‌فوني شهرت يافته‌است.

ماموران با ديدن نحوه راه‌رفتن عجيب اين مرد، كه گويي از مفاصل خشك و انقباض ماهيچه در عذاب بود، به او مشكوك شده و او را دستگير كردند. مشخص است كه بستن 94 گوشي آي‌فون به بدن مي‌تواند نحوه راه رفتن فرد را به كلي تغيير دهد.

اگرچه تمامي گوشي‌هاي شركت اپل تحت قرارداد در كشور چين توليد مي‌شوند و سپس به كشورهاي جهان ارسال مي‌شوند، خريداري يكي از اين گوشي‌ها در چين كار دشواري است زيرا قيمت اين گوشي به نسبت قيمت گوشي‌هاي چيني بسيار بالا است.همچنين ميزان عرضه اين گوشي در چين محدود است،‌از اين رو قاچاق گوشي‌هاي نو و كاركرده آي‌فون به چين به شغلي بسيار پردرآمد و پرسود تبديل شده‌است.

مجازات افرادي كه در حين قاچاق گوشي‌هاي آي‌فون دستگير مي‌شوند طبق قوانين هنگ‌كنگ دو ميليون دلار جريمه نقدي و هفت سال زندان است.

کد خبر 284018

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهر مجازی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha