همشهری آنلاین: نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با تمجید از اظهارات امروز رئیس‌جمهور درباره کشورهای کاهش‌دهنده قیمت نفت، گفت که این کشورها با وضع بدی از این اقدام خود ضرر خواهند کرد.

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خانه ملت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه راهبرد دولت در عرصه سیاست خارجی تعامل، نزدیکی و ارتباط بیشتر با کشورهای منطقه و رفع کدورت‌ فی‌مابین بوده و هست، گفت: بهتر بود کشورهای منطقه و در راس آن عربستان از این موقعیت و ظرفیت دولت جدید استقبال می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه امروز عربستان سعودی در سطح منطقه مقابل ایران تضعیف شده است، اظهار داشت: عربستان پایگاه‌هایش را در یمن از دست داده، نفوذش به عنوان محور کشورهای حوزه خلیج‌فارس از بین رفته، موقعیتش در بحرین تضعیف شده و در عراق جای پایی ندارد که مجموعه این مسائل باعث شده عربستان، ایران را قدرت اول منطقه حس کند؛ در واقع پس از این مسائل آنها به دنبال این هستند که با هر ترفندی مقابل قدرت گرفتن ایران بایستند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم نتیجه‌گیری مذاکرات هسته‌ای دیدار مقامات عربستان با آمریکایی‌ها بود، یادآور شد: از آن زمان جنگ نرم علیه ایران طراحی و آغاز شد. کاهش قیمت نفت که یک مسئله سیاسی محسوب می‌شود در ادامه همان مباحث به عنوان یک اهرم علیه کشورمان به کار گرفته شده است.

تابش با بیان مجدد اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران و دولت جدید تعامل و گفت‌و گوی سازنده با سایر کشورهاست، اظهار داشت: برخی کشورها این فرصت را قدر ندانستند و در نهایت آنها از این قدرنشناسی متضرر خواهند شد.

وی با تمجید از اظهارات امروز رئیس‌جمهور در بوشهر درباره کاهش نفت و علل آن، تصریح کرد: آقای روحانی امروز به درستی به این نکته اشاره کرد که بودجه ما متاثر از نفت می‌باشد اما طبق گفته رئیس‌جمهور فقط 30 درصد از بودجه ما متاثر از نفت است؛ در واقع اگر از بخش خصوصی، متخصصان، ایرانیان خارج از کشور و از تمامی ظرفیت‌های داخل و خارج کشور استفاده کنیم به خوبی می‌توانیم مسائل اقتصادی کشورمان را مدیریت کنیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران کشوری لای ورق‌ پیچیده شده و بدون مقاومت نیست، خاطرنشان کرد: کشورمان انقلاب اسلامی را تجربه کرده و مردم به عرصه و صحنه دفاع از کشورشان آمده‌اند. مردم برای حفظ ارزش‌های انقلاب‌ به صحنه آمده و با خون خود از این دستاوردها حفاظت کردند و همین خون‌ها عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

تابش همچنین یادآور شد: مردم ما ترورهای کور و وحشیانه را از سر گذراندند، با توطئه قدرت‌های استکباری و برخی قدرت‌های منطقه‌ای که به دنبال تضعیف انقلاب اسلامی بودند مقابله کردند، در واقع این مردم در کوران حوادث آب‌دیده شدند؛ امروز هم تعامل و ارتباط خوبی بین مردم و حاکمیت برقرار است، ممکن است فردی حرف یا نقدی داشته باشد اما چون حکومت، حکومت مردم‌سالاری است رای مردم در تمام ارکان حکومت تعیین‌کننده می‌باشد.

وی با بیان اینکه مردمی بودن کشورمان باعث می‌شود ملت مقابل توطئه‌ها بایستند، خاطرنشان کرد: مردم ما از این موج نیز به خوبی عبور خواهند کرد اما کشورهای منطقه باید بدانند که قدرت وارد آوردن فشار به کشورمان را ندارند؛ آنها حکومت‌های وابسته به قدرت‌های خارجی هستند و پشتوانه مردمی ندارند و مردم آنها با سختی‌ها مواجه نشده‌اند و مانند مردم انقلابی کشورمان تجربه عبور از بحران را ندارند.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای کاهش‌دهنده قیمت نفت به سختی و به وضع بدی از این اقدام خود متضرر خواهند شد، خاطرنشان کرد: توصیه ما به کشورهای عربی و در راس آنها عربستان این است که برای منافع مردم، منطقه و کشور خود زیر سایه تعاملات، سیاست‌های خود را تعیین کنند زیرا وابستگی به قدرت‌های خارجی و تاثیرپذیری از آنها تجربه خوبی برای این کشورها نبوده است.

تابش با بیان اینکه کشورهای خارجی برای منافع خود از برخی کشورهای منطقه حمایت می‌کنند، تصریح کرد: اگر منافع آنها از دست برود به راحتی اجازه می‌دهند مردم منطقه کار خود را بکنند، در واقع حکومت‌های سرنگون شده منطقه به واسطه برداشته شدن حمایت‌های کشورهای غربی از نظام‌های دست‌نشانده فشارهای زیادی تحمل کردند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران مسیر عزت‌آفرینی برای مسلمان را طی می‌کند، اظهار داشت: ما حفظ مصالح و منافع جامعه اسلامی را ترویج می‌کنیم و در این مسیر آماده‌ایم تمام توانمان را در اختیار کشورهای منطقه قرار دهیم، بهتر است کشورهای منطقه نیز این سیاست جمهوری اسلامی ایران را جدی گرفته و در پازلی بازی نکنند که قدرت‌های استکباری برای حفظ منافع منطقه‌ای خود طراحی کردند.

کد خبر 284109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha