جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: عارف گفت: بیش از هر زمان دیگری برای رسیدن به هدف نیازمند وحدت میان جبهه اصلاح‌طلبان هستیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی در همایش سراسری اصلاح‌طلبان که در کانون توحید برگزار شد، افزود: مرحله نخست حرکت اصلاح طلبان در سال 92 با رهنمودهای مقام معظم رهبری و با خلق حماسه 24 خرداد پشت سر گذاشته شد.

عارف گفت: روند عملکرد دولت در ماه‌های گذشته مثبت و امیدوارکننده بوده است و امیدواریم با شتاب بیشتری خواسته های مردم برآورده شود.

وی افزود: امیدواریم مجلس شورای اسلامی نیز با توجه به شرایط داخلی و منطقه‌ای، دولت برآمده از حماسه 24 خرداد را یاری کند.

عارف گفت: شرایط منطقه‌ای ایجاب می کند یک صدا از داخل کشور شنیده شود.

وی با اشاره به مسئله حصر افزود: امیدواریم با تدبیر و درایت مسئله حصر از طریق مراجع قانونی در آینده نزدیک حل و فصل شود.

  • منافع ملی بر منافع بخشی ترجیح دارد

عارف گفت: بیش از هر زمان به همبستگی نیاز داریم و باید منافع ملی را بر منافع بخشی و باندی ترجیح دهیم.

وی افزود: در مرحله دوم پروژه سال 92 باید مجلس توانا و مقتدر داشته باشیم و در ضمن آنکه مجلس از حقوق قانونی‌اش استفاده می کند پشتیبان دولت باشد.

  • مشارکت 75 درصدی مردم شدنی است

وی افزود: باید با چهار راهبرد اصلی در انتخابات آینده شرکت کنیم که نخستین آن افزایش مشارکت مردم است.

عارف گفت: باید هدف گذاری بالای 73 درصد حضور مردم در انتخابات در دستورکار قرار گیرد و رسیدن به مشارکت 75 درصدی شدنی است.

عارف دومین راهبرد را حضور متخصصان، زنان و جوانان در مجلس دانست و افزود: زنان جامعه ما که تا این حد در دانشگاه ها حضور دارند نباید تعداد نمایندگانشان در مجلس یکی رقمی باشد همچنین جوانان نیز باید در مجلس حضور داشته باشند.

وی گفت: راهی جز اجماع کامل در جبهه اصلاحات نداریم البته می دانیم کار مشکلی است ولی باید صورت بگیرد.

عارف افزود: برای دستیابی به موفقیت، پیشنهاد ائتلاف ملی حتی با رقبا برای دستیابی به یک مجلس کیفی را داده ایم.

وی گفت: هیچ راهی جز پیروزی در انتخابات آینده نداریم و برای رسیدن به آن باید همه گروه ها فعال شوند و با یکدیگر متحد باشند و تعصب تشکیلاتی را باید به تعصب جبهه ای تبدیل کنیم.

وی در ادامه گفت: یکی از مشکلات ما این است که نمی توانیم در کنار هم بایستیم و به جای آنکه اختلافات را رو در رو حل کنیم مطالب در فضای مجازی منتشر می شود؛ ابتدا مطلبی منتشر سپس در مورد محتوای آن اندیشیده می شود.

عارف افزود: جوانان باید رو در رو با بزرگان این جبهه قرار گیرند و مطالب را با آنان مطرح کنند در فضای مجازی باید مسائل مثبت منتشر شود.

وی گفت: در راهی که پیش رو داریم باید نیروهای توانمند شناسایی شوند و البته من در جایی به شوخی گفتم ما نگران نهادهای نظارتی و اجرایی نیستیم اگر خاطرتان باشد در پارک‌ها گل می کاشتند و عده ای آن را می کندند اما رفته رفته دیگر کسی گل ها را نکند. ما به اندازه کافی گل داریم و نگران نیستیم.

  • باید به یک فهرست واحد برسیم

عارف افزود: باید با ایجاد ساز و کاری بپذیریم در کل کشور به یک فهرست واحد برسیم و هم در هر حوزه انتخابیه باید به راحتی در کنار یکدیگر قرار بگیریم و افتخار کنیم به نفع برادری کنار رفته‌ایم. هر حرکتی از هر دسته یا گروه و جبهه ای که موجب تضعیف وحدت باشد مضر است.

وی با بیان اینکه در شرایط حساسی قرار داریم، گفت: درمورد کسب اکثریت کرسی‌ها در مجلس شورای اسلامی خوشبین هستم.

عارف افزود: باید با برنامه به میدان بیاییم و به مردم بگوییم در صورت ورود به مجلس چه کار خواهیم کرد.

وی گفت: همچنین باید از اصل سوم قانون اساسی به عنوان میثاق اصلی استفاده کنیم.

  • تشویق مردم برای شرکت حداکثری

محمدرضا عارف گفت: برای ۲۹۰ جایگاه ۳۱۰ سرلیست داریم و همه ما جزو این سرلیست ها هستیم.

وی در حاشیه همایش سراسری اصلاح طلبان در جمع خبرنگاران افزود: ما با هیچ یک از اصلاح طلبان و حتی با اصوگرایان اختلاف نداریم مخلص همه هستیم و همه تشکل ها، احزاب و گروه ها در جایگاه خود موثر هستند.

وی افزود: هر تصمیمی که به نفع کشور باشد می گیریم زیرا امنیت و منافع ملی و نظام برای من مهم است.

عارف در پاسخ به این سوال که آیا رئیس مجلس خواهید شد، افزود: هنوز معلوم نیست چه کسی پیروز می شود ان شاء الله خود مجلسی ها تصمیم می گیرند.

وی درباره روند برگزاری انتخابات آینده افزود: مشکلی نمی بینم؛ اگر همه نهادهای دست اندرکار انتخابات، رعایت قانون را ملاک عمل قرار دهند و ان شاء الله مردم تصمیم می گیرند که چه کسی وارد مجلس شود.

  • فعال شدن ستادهای استانی

عارف درباره تشکیل ستادهای استانی نیز گفت : این ستادها درحال تشکیل است و الان وظیفه همه یک مسئله است آن هم تشویق مردم به مشارکت بالا در انتخابات ؛‌ بنابراین همه گروه های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا باید مردم را برای شرکت حداکثری در انتخابات تشویق کنند.

وی گفت: همدلی و وحدت بسیار مفید است و انتظارمان این است که در سطح استانی، همه احزاب بخصوص اصلاح طلب ها و بلکه اصولگراها فضا را برای انتخابات به گونه ای فراهم کنند که نتیجه اش حضور حداکثری مردم در انتخابات آینده باشد.

عارف افزود: ان شاء الله به موقع همه وارد بحث های انتخاباتی خواهیم شد و حرکت جدی ما در این خلاصه می شود که همه برای تشویق مردم به حضور در انتخابات عمل کنیم.

کد خبر 284279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha